wanneer weet je of je er klaar voor bent om te gaan trouwen?

En op welke leeftijd trouwens de meeste mensen zoal.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

als je elkaar lang genoeg kent en dezelfde mening hebt om met elkaar samen door t leven te gaan
de leeftijd is niet echt belangrijk maar een mooie leeftijd is tussen de 21 en 25 jaar voor een meisje en tussen de 24 en 27 jaar voor een jongen
op deze leeftijd besef je dat trouwen niet een spelletje is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De gemiddelde leeftijd waarop mensen trouwen is afhankelijk van een aantal factoren, zoals religie, cultuur en het ontwikkelingsniveau van het land waarin zij wonen. Lees hier alles over de gemiddelde leeftijd waarop mensen in Nederland en in de rest van de wereld trouwen.
Zie onderstaande bron.

HdW
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Enkele onderzoekende kunnen misschien jezelf erbij helpen :
• Ben ik bereid mij levenslang aan mijn huwelijkspartner te binden?
• Welke karaktertrekken heb ik die mij zullen helpen een bijdrage te leveren tot een succesvol huwelijk?
• Bezit ik de rijpheid die nodig is om een huwelijkspartner in moeilijke tijden te ondersteunen?
• Ben ik doorgaans opgewekt en optimistisch, of ben ik overwegend somber en negatief?
• Blijf ik onder druk kalm, of geef ik toe aan onbeheerste woede-uitbarstingen
Een blik op uw toekomstige partner
• Wat voor reputatie heeft hij?
• Wat voor moraal heeft hij?
• Hoe behandelt hij mij?
• Hoe behandelt hij de leden van zijn eigen familie?
• Is hij geneigd snel kwaad te worden of schimpende taal te gebruiken?
• Welke doeleinden heeft hij?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je goed en eerlijk hebt bedacht of de ander iemand is met wie je je hele leven wilt doorbrengen, goede én slechte eigenschappen, en het antwoord zonder twijfel ja is. Van zijn/haar gedrag als hij/zij dronken is via de sokken op de grond tot en met zijn/haar vergoelijking als je schoonmoeder je niet mag en dat duidelijk laat blijken. Een huwelijk is een totaalpakketje, je moet weten of je het geheel ziet zitten in plaats van alleen de leuke dingen.

Wanneer je je toekomstdromen samen hebt besproken en goed hebt gekeken of jullie dezelfde of in ieder geval compatibele dromen hebben. Kinderen krijgen en met zijn tweeën de wereld rondreizen terwijl je seizoenswerk doet gaan bijvoorbeeld niet goed (tegelijkertijd) samen.

Als jullie een toekomst met kinderen zien, wanneer je het minstens globaal hebt gehad over jullie ideeën over met welke waarden jullie je kinderen willen opvoeden, en die waarden goed samengaan.

Een vraag die je je al moet stellen als je gaat samenwonen, maar zeker als je gaat trouwen: wanneer jullie allebei verstandig met geld kunnen omgaan, de één dus niet de ander mee zal sleuren in financiële ellende. Overigens raad ik iedereen huwelijkse voorwaarden aan.

Ik weet niet op welke leeftijd de gemiddelde Nederlander trouwt, maar zelf was ik 22 (nu 30).

En na mijn verstandige verhaal hierboven: we zijn gaan samenwonen twee weken na onze eerste ontmoeting, nog eens twee weken later besloten we te gaan trouwen, een jaar daarna zijn we in het huwelijksbootje gestapt. Geen moment getwijfeld, geen moment spijt gehad.