Wat is een leuk kado voor een pasgeboren nichtje?

Ik ben net oom geworden en ben benieuwd of ik hier enkele originele ideeën kan opdoen :-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Verf het geboortekaartje op een schilderij of een rompertje of graveer het in een spiegel met een mooi lijstje.
Erg persoonlijk en zeker in de smaak van de ouders, want zij kozen tenslotte voor dat ontwerp op dat kaartje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (19)

Ik ben nog niet zolang geleden vader geworden en mijn dochter heeft van mijn broer zo'n doekje met een soort knoop erin met een gezichtje erop gekregen. Simpel en het alle mooiste voor de kleine.

De grote cadeau's komen later wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een zilveren bijtring met haar naam erin
dit is een blijvend kado
ze kan het haar hele leven bewaren als aandenken aan jou..
kleding e.d is maar voor kort ze groeien eruit
je kan ook de moeder verwennen per slot heeft zij er wel veel plezier van. in de vorm van lekker stuk zeep of een fruit mandje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt van die hele leuke T-shirtjes met de tekst: "HELLO WORLD" of "Mama's schatje" en dat soort dingen. Misschien is dat een idee?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er is een nederlands bedrijf, opgericht door een jonge moeder het heet snoozebaby, veel van hun produkten hebben gekleurde labeltjes eraan, m'n kleinzoon van 6 maanden heeft een speen met een soort lapje eraan met labeltjes, hij kan er eindeloos mee spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je iets persoonlijks wilt, zou je kunnen overwegen om een badcape met naam, een slabber met naam (of andere leuke tekst) en een tutpopje met naam te laten maken.

Kan allemaal voor weinig geld op de volgende site:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de geboorte van onze dochter kregen we erg veel kleertjes, wat op zich leuk is, maar we misten het speelgoed of de knuffels een beetje... We kregen van iemand bijvoorbeeld een spiraal met knuffelbeestjes voor in de box. Een ideaal cadeau wat elk kind leuk vind!
Ook bestaan er van die soort lappenpoppen: badstof/vilt/ fleece, etc. met een kopje eraan van een pop of een beest. Een kind vind het heerlijk om te frummelen en te kroelen, dus het zal sowieso goed zijn. Wij kregen een leuke persoonlijke: de naam & de geboortedatum van onze dochter is erop geborduurd.
Ook voorleesboeken zijn leuk, zoals PLuk van de Petteflet, etc. Dit is iets waar ze lang iets aan heeft. Voorlezen vinden ze al leuk als ze 3 maanden zijn, al snappen ze er nog niks van natuurlijk. En later zijn de verhalen nog leuk genoeg om zelf te lezen voor je neefje of nichtje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt ervan af of je een cadeautje wilt kopen voor de baby of voor de ouders. Baby's zijn niet erg materialistisch. Een (veilige) spiegel vinden ze soms wel leuk. De winkels liggen vol met spullen voor de ouders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bedelarmbandje en met elke verjaardag van haar, geef je er een bedeltje bij.
Erg persoonlijk en leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een rugzak met naam erop (bulbby.nl)
Als t de eerste is: hobbelpaard, babygym (waar ze onder kunnen liggen), loopautootje (bv van hout)
Kleertjes laten bedrukken, met leuke 'oom-tekst', bv bij rainbowbabies.nl
Leesboek van Dikkie Dik, die grote zijn erg leuk met meerdere verhaaltjes Kijk- en zoekboek van jaargetijden, bv Wat een Winter, Leve de lente. Pas voor later, maar kids vinden dat erg leuk!
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mobiel voor boven de box of bed.
Een kledingbon, omdat ze juist bij de geboorte waarschijnlijk veel kleertjes krijgt en er snel weer uit zal groeien.
Een poppenhuis, voor later natuurlijk, maar daar kan ze heel lang mee spelen.
Een kinderliedjesboek of -cd. Vooral als het hun eerste kindje is, zijn de ouders kinderliedjes vaak al vergeten.

En een bos bloemen voor de moeder.

Speciaal voor vaders is er een boek over hoe je met babies kunt spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De krant ingelijst van de dag dat ze geb is ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje prozaïsch,maar geef het wurm een spaarbankboekje en stort daar elke maan 10 euro's op. Ze zal je later eeuwig dankbaar zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou zelf iets maken, iedereen kan kleertjes en knuffels kopen.
als je zelf iets bedenkt en maakt, geef je iets unieks en kun je je eigen energie en liefde erin stoppen.

ik heb weleens eens een mobile van gevouwen kraanvogels, een tekening, schilderij en zelfgemaakt houten speelgoed gegeven, van die waggeleendjes en een hobbelpaard.

ben redelijk handig en creatief, al zeg ik het zelf ;)
knutselen en klussen zijn grote hobby's van mij.

als je handig op de computer bent, kun je bv een collage maken van foto's van de baby .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een persoonlijk babyboek is erg leuk.
Hierin worden de naam van de baby en ouders verwerkt in een verhaal,leuk voor het kind als het later voor word gelezen.
http://www.personalgifts.nl/pid/20011/Mijn_babyboek

Een beer met op de poten geborduurde naam en geboortedatum.
http://www.personalgifts.nl/pid/4140/Mijn_eigen_beer_-_Alex

Babykleertjes zijn denk ik ook altijd welkom,misschien een leuk idee is om bijvoorbeeld een T-shirtje te geven met de naam van de baby erop.
Op bijvoorbeeld de site van Esprit kan je deze laten maken.
http://www.esprit.nl/?LKZ=NL

Een goedkoper alternatief kan je hier laten maken.
Op deze site staan nog veel meer leuke ideeën.

Met dank aan Knupster

Bronnen:
personalgifts.nl/pid/20011/Mijn_babyboek
personalgifts.nl/pid/4140/Mijn_eigen_beer_-_Alex
esprit.nl/?LKZ=NL
babykado.co
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een voodoo pop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kadoballon met een prenetalbon, knuffel of kleding erin.
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden
Bij de eerste heb ik een knuffelbeer van 1 meter hoog gekocht. Is wel heel leuk om het ziekenhuis mee in te lopen (beetje als de skoda reclame). Ook heel leuk voor de medewerker van de speelgoedwinkel om deze in te pakken. Met een beetje zoeken heb je iets dergelijks voor 50 tot 60 euro. Nadeel is dat je bij elk volgende kind een vergelijkbaar iets moet meenemen. Helemaal als de volgende uit hetzelfde gezin komt en je dus niet met dezelfde beer aan kan komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een schoenendoos die mooi bekleed is met een euro-biljet erin. een spaarrekening zoals vroeger is te instabiel geworden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een slabbetje met 'tantes lieveling'