hoe kom je als meisje met ppdnos in kontakt met vrienden of vriendinnen?

ik ken een meisje van 22 met ppdnos, ze kan mensen die ze goed kent erg claimen, maar nieuwe kontakten lukt niet, ze gaat meestal met oudere mensen om, ze is lang naar school geweest, behoorlijk onder haar niveau.

Toegevoegd na 3 dagen:
ze wil graag een vriend hebben, maar als een jongen naar haar kijkt, draait ze snel haar hoofd om.ze kan alleen sociaal zijn met mensen die ze kent.
maar omdat ik haar toevallig kent, wil ik niet dat ze elke week bij mij op de bank zit.

Toegevoegd na 3 dagen:
kent moet ken zijn, sorry

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pdd-nos is een vorm van autisme, zie google ;-)
Kimath
13 jaar geleden
De vraag is, wil ze zelf wel nieuwe contacten maken? Misschien heeft ze daar helemaal geen behoefte aan en is ze gelukkig met de mensen die ze al kent.

Het beste antwoord

Tja, goeie vraag. Misschien kan ze via internet met anderen met pddnos, adhd, mcdd in contact komen. Wellicht dat ze via haar behandelaars, of patientengroepen mensen kan vinden met hetzelfde probleem. Op youtube heb ik wel eens filmpjes gezien van meisjes met pddnos of mcdd, wellicht dat dit een ingang biedt.

Toegevoegd na 3 dagen:
Wellicht dat je haar kan motiveren en aansporen via haar hobby's in contact te komen met andere mensen. Dit kan ook een nieuwe hobby zijn. Sport, muziekvereniging, kleindier-fokvereniging of deelnemen aan activiteiten in een dorpshuis of buurtcentrum. Ga anders samen eens ergens naar toe waar ze onder de mensen komt. Ik snap dat het voor jou niet makkelijk is steeds met haar 'opgescheept' te zitten, aan de andere kant zit het leven voor haar ook knap ingewikkeld in elkaar. Als je haar daar bij zou kunnen steunen/helpen zou je haar, lijkt me, er wel een groot plezier mee doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

pdd-nos is een stoornis in het autistisch spectrum. Net zoals Asperger.
Voor mensen met een stoornis in het autistisch spectrum zijn er verschillende lotgenotengroepen waar men met elkaar ervaringen kan uitwisselen, en ook vrienden kan maken.
Je kunt via bijvoorbeeld de Riagg aan het adres van lotgenotengroepen komen, maar ook via google kom je al een heel eind.

Mocht het zo zijn dat ze liever geen lotgenoten als vrienden wil hebben, maar juist mensen zonder een stoornis in het autistisch spectrum dan is het het beste dat ze een hobby zoekt die bij haar past, en waar ze leeftijdgenoten kan ontmoeten. Als ze open en eerlijk over haar stoornis vertelt en de dingen waar een ander rekening mee moet houden dan zullen er vast wel mensen bij zijn die haar waarderen om wie ze is en verder kijken dan alleen maar haar pdd-nos.

Zie in bron voorbeeld van lotgenotengroepen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oefenen iedereen kan sociaal zijn :)