wat moet ik doen hier blijven wonen of terug naar me huis

Momenteel woon ik alleen op kamers, en sinds dat ik het huis uit ben is het tussen mij en me vriend beter gegaan, we hebben hier alle vrijheid en hij komt gewoon vaak, maar nu het probleem... ik kan niet echt sparen en als ik terug naar huis ga naar mijn ouders dus wel en kan ik sparen voor een vakantie..Nu gaat alles op aan de huur
MAar ik denk dat het tussen ons dan anders gaat worden omdat we dan ineens ver uiteen van elkaar wonen...
Ik weet dat ik voor mezelf moet kiezen maarja wij gaan al 2 jaar met elkaar om, en sinds pas is het iets duidelijker dat we iets hebben.
Echt een dubio

Toegevoegd na 9 uur:
Ik bedoel om te sparen voor de vakantie zodat we samen op vakantie kunnen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

jij alleen kan alle voors en tegens tegen elkaar afwegen, maar persoonlijk vind ik onafhankelijkheid een groot goed.
ipv op vakantie kan je ook goedkope dagjes uit gaan in de zomer.
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Ja precies, onafhankelijkheid is EEN grote vakantie eigenlijk.
Inderdaad moet je zelf afwegen wat je belangrijker vind: je relatie met je vriend of op vakantie kunnen gaan? De een is lange termijn de ander slechts een week of twee. Bovendien lijkt me het een groot gevolg voor je persoonlijk leven door weer thuis te gaan wonen ver van je vriend alleen maar om te kunnen sparen voor 1 of 2 weekjes vakantie...
Zoek wellicht naar andere oplossingen, wat kan je nog meer doen om toch op vakantie te kunnen zonder dat je weer thuis gaat wonen?
Ik weet niet of je een bijbaantje hebt, maar wellicht is dat een logische en makkelijkere oplossing voor je probleem.
Eventueel kan je overwegen meer te gaan lenen (tijdelijk/eenmalig) bij het IBG/DUO. Maar goed, dat moet je willen. Want je moet dat altijd nog weer terug betalen natuurlijk!
Wat is het gevolg als je niet op vakantie gaat? Hoe erg zou dat voor je zijn? Hoe kan je dat opvangen? Bijvoorbeeld inderdaad dagjes weg in NL, of misschien een weekend weg dichter bij huis...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het met het eerdere antwoord eens dat op jezelf wonen wel het beste is waar je voor kan kiezen. Volgens mij kan je beter zoeken naar manieren om je financiele situatie te verbeteren.

Wat betreft de keuze tussen je vriend of thuis wonen. Als je gevoel je zegt dat je thuis beter af bent, dan moet je dat doen. Daar is je vriend geen factor in. En als het op jezelf wonen van belang is geweest om te ontdekken dat jullie iets hebben, dan zou ik me afvragen in hoeverre je daar dan serieus rekening mee zou moeten houden.

Geniet van wat je hebt en volg de stroom. Doe wat goed voelt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt natuurlijk meer keuzes dan alleen maar terug naar mijn ouders of blijven wonen. Je kan ook altijd nog naar een goedkopere kamer zoeken of samen met je vriend op zoek naar een dubbele kamer zoeken. En zelfs misschien samenwonen met hem. Op deze vragen kun jij alleen antwoord geven. Kijk naar alle voor en tegens en luister ook naar je gevoel. Al zijn alle plusje in jouw voordeel als je gevoel niet goed is zal het ook nooit goed gaan voelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe denkt je vriend over de gezamenlijke vakantie? Heeft hij het geld wel?Als hij nog thuis woont en weinig kostgeld betaalt is hij dus eerder in staat geld te sparen, of leeft hij veel op jouw kosten en daarmee bedoel ik dat hij altijd mee eet van wat jij gekookt/betaald hebt. Hij ook bij jou blijft slapen, douchen, stroom gebruikt. Je zou hem dan kunnen vragen een bijdrage te leveren zodat jij ook wat kan sparen. Als hij genoeg geld heeft gespaard zou hij je ook aan kunnen bieden mee te gaan, jij zou dan weer kunnen zeggen; "óke, maar ik kan niet snel terugbetalen, misschien kan ik dat doen door lekker voor je te koken", als het ware in natura terugbetalen. Voor hem is dit dan een soort verkapte terugbetaling van zijn bijdrage in jouw leefkosten.
amc