Wat is een goede smoes om een zakelijke afspraak maandag op korte termijn af te zeggen?

Ik weet het, je kan beter eerlijk zijn, maar ik heb een goed excuus nodig, omdat deze afspraak door de ander drie keer verplaatst is en de echte reden dat ik niet nu kan vind ik nogal privé.

13 jaar geleden
20.6K

Het beste antwoord

Zeg dat je door familieomstandigheden verhinderd bent. Je laat verder in het midden wat het is. Daarom jok je niet en hoef je verder ook niet verder op die privékwestie in te gaan.
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Dit is het geworden

Andere antwoorden (3)

Ik weet niet welke relatie je met diegene hebt waar je een afspraak mee hebt maar ik denk dat eerlijkheid het langst duurt. Je kunt zeggen dat je het heel erg vervelend vind maar dat je de afspraak moet verzetten om privéredenen. Als je iets gaat verzinnen dan loop je het risico dat de ander daar later op terugkomt en dat je jezelf er dan "uit moet praten". Als je zegt dat het om privéreden is dan ben je eerlijk en weet de ander ook dat je het niet wenselijk vind om daar verder over uit te wijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat om een zakelijke afspraak. In dit geval zou ik het dan ook heel zakelijk houden. Geen smoesjes, geen excuses, maar gewoon helder en klaar: onze afspraak kan door dringende omstandigheden niet doorgaan, ik zou het prettig vinden om onze afspraak te verschuiven naar een latere datum. Of iets in die geest. Niet in detail erop ingaan, dat gaat diegene toch niets aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet of je zelf wel eens een verplaatsing op korte termijn hebt gehad..
ik wel en ik kreeg een brief met de inhoud..
de afspraak die voor maandag (en dan datum) stond gepland word verzet na een later tijdstip, hierover ontvangt u binnenkort een brief met een nieuwe afspraak, mocht deze u niet schikken horen we graag van u, zo niet gaan we ervan uit dat we u zien op de nieuwe datum..
dus je kan het ook zo oplossen, hoef je niks te zeggen en te verzinnen