Hoe kan je er als man achterkomen of een kind van een vrouw waar je mee gesext hebt jouw kind is?

Hoewel de moeder ontkent...
Kan je een test afdwingen bijvoorbeeld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Nee. Dat kan je niet afdwingen. In een vraag eerder deze week was mijn antwoord:

Het grappige is dat de wet hier geen uitspraak over doet! Er zijn regels over dwanneer de moeder (tot leeftijd 5 jaar vh kind) en het kind (Altijd) kunnen afdwingen dat de veroedelijke vader een test laat doen. Er zijn geen regels waarbij de man dat kan.

Waarschijnlijk zal een rechter -indien er duidelijke aanwijzingen zijn dat de man de vader is, bv door langdurige intieme relatie- de man gelijk geven. Maar er is geen vast staand recht.

http://www.wetboek-online.nl/wet/Burgerlijk%20Wetboek%20Boek%201.html#895
Titel 11. Afstamming
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, je kan een test afdwingen. Lees deze vraag maar eens:
http://www.goeievraag.nl/vraag/vaderschapstest-afdwingen.83643
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het om je eigen partner gaat, tja, dat moet je gewoon geloven. Als man weet je nooit 100% zeker dat het jouw kind is.

Bij Joden ben je pas echt joods als je moeder dat ook is, omdat je altijd zeker weet wie je moeder is.

Gaat het om iemand waarmee je kortstondig een relatie hebt gehad, dan kun je een test afdwingen, maar daar moet je verdraaid goede redenen voor hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb een bloedhekel aan het woord dwingen. niet omdat het zo'n rotwoord is, maar omdat het vaak leidt tot volledig verstoorde verhoudingen. ga dus eerst bij jezelf na, of dit middel wel nodig is. het kan veel ellende voorkomen.
kun je persoon in kwestie op zijn woord vertrouwen?
kan ze andere aanvaardbare mogelijkheden geven?
is het voor jouw noodzakelijk om te weten, dat je dit weet?

gebruik naar de moeder het argument, dat het soms noodzakelijk is de werkelijke vader te kennen en dat daarvoor soms een test noodzakelijk is.