mijn beste vriendin word geslagen door haar lief wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"door haar lief" Zo zou ik hem dan ook niet noemen, want slaan is verre van lief.

Antwoorden (7)

ga met haar praten!! bied een luisterend oor en een evt slaapplek voor tijdelijk. Alleen zijzelf kan er voor kiezen weg te gaan bij haar vriend, ga haar zeker niet dwingen om een keus te maken. Porbeer goed te luisteren en zorg dat je klaarstaat voor haar wanneer zij dat nodig heeft, dan komt ze vanzelf....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haar zover krijgen dat ze meteen weggaat bij die 'lief' (zo lief is 'ie niet) en zorgen dat ze aangifte doet bij de politie wegens mishandeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens op deze sites:

http://www.huiselijkgeweld.nl/
http://shginfo.nl/

Sterkte, want het is een moeilijke situatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als dit een "lief" moet voorstellen ga er dan vlug van weg of het wordt alleen maar erger.
13 jaar geleden
Slaan is de slechtst mogelijke manier van communiceren en meestal een teken van onmacht. Als dat niet heel snel stopt kunnen ze beiden beter omzien naar een lief waarbij geen 'noodzaak' tot meppen bestaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je vriendin eer toe brengen, dat ze aangifte doet bij de politie. overigens mocht je zelf (oog)getuige van de mishandeling zijn geweest, dan kun je zelf ook aangifte doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niets, je vriendin moet wat doen. Ga je er niet mee bemoeien, later ben jij de kwaaie pier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja en dan haar vinden met 2 blauw oge doe effe normaal man. Ik weet da ik me er niet mee moet bemoeien maar ik geef haar enkel raad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buiten die raad, kun je ook proberen beleefd te blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe ik ook maar je moet realistisch denke
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij vindt,dat ik niet normaal doe,kun je dat ook iets beleefder zeggen. Verder heb ik het idee,dat je mijn antwoord niet goed, of op zijn minst niet geheel gelezen hebt. En dan speciaal de eerste regel.