Raak je je vriendinnen kwijt als je door je psychische problemen niet overal bij kan zijn en eerder afhaakt. Val je er dan buiten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (9)

hangt ervan af hoe je de dingen aanpakt en of hun het begrijpen suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou niet zo moeten zijn. Helaas echter is voor 90% van de mensen het spreekwoord 'Uit het oog = Uit het hart' van toepassing. Dus ja, waarschijnlijk zal je een deel van de vriendinnen kwijt raken als je niet meedoet. Ookal heb je hele goede redenen. De echte vriendinnen zullen jou waarschijnlijk op komen zoeken, echter, en jou juist bij hun leven betrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kans is er zeker. Het is afhankelijk van jouw uitleg en de reactie van je vriendinnen hierop.
Leg uit wat er met je aan de hand is en waarom je niet overal bij kan zijn, ze zullen er waarschijnlijk wel begrip voor hebben.
Het probleem ontstaat natuurlijk als dat begrip er niet is, of niet meer is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mensen kunnen moeilijk omgaan met iemand met psychische problemen ,het is hun een vreemde zaak en ja de meeste vrienden blijven achter
13 jaar geleden
Je echte vrienden en vriendinnen niet. Helaas is dit een van de omstandigheden waarin je je echte vrienden kunt leren kennen, en in de praktijk blijft er van de kennissenkring dan maar een piepklein beetje over, en vaak juist de mensen van wie je het niet eens zozeer had verwacht. Dat is natuurlijk heel zuur, maar aan de andere kant misschien ook wel goed ; wat heb je tenslotte aan 'vrienden' waar je veel tijd en energie in hebt gestopt, en die je op hun beurt gewoon laten vallen ?

Dat betekent natuurlijk niet dat je nu je problemen moet gebruiken om totaal onbenaderbaar of een grote uitdaging te worden voor de vrienden die bereid zijn je wel bij te blijven staan. Je zult jezelf er tochaf en toe toe moeten zetten wat initiatief te tonen of wellicht eens iets te doen naar je vrienden toe waar je wellicht niet meteen zin in hebt. Vriendschap moet natuurlijk wel van twee kanten blijven komen. Als jij gaat zwelgen in zelfmedelijden, is de kans nu eenmaal erg groot dat je alleen , eenzaam en onbegrepen achterblijft, maar daar ben je dan wel zelf debet aan geweest. Beter is het niet zo ver te laten komen.

Je hoeft niet overal bij te zijn en tot het bittere eind te blijven, maar laat wl af en toe je neus en jezelf van je goede kant zien. Want dan plaats je inderdaad jezélf er buiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je van mij erbij
Als ze er geen begrip voor hebben , of niet weten hoe ze hier mee om moeten gaan dan is dit goed mogelijk helaas ! Zo leer je ze kennen , en goede vriendinnen zullen je blijven steunen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij open erin bent waarom je niet meekan wel denk ik. Al is er niemand die kan begrijpen hoe jij je voelt tenzij ze het zelf hebben meegemaakt. Echte vrienden doen hun best voor elkaar dus die zullen je blijven steunen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat er vrienden zijn die afhaken, of waar je inneens niks meer van hoort.

Maar je komt er snel genoeg achter wie je echte vrienden zijn. De echte vrienden die om je geven die blijven.
Maar probeer wel zelf ook de relaties te onderhouden, je hoeft echt niet overal mee heen,. maar bel ze nog wel eens op, en laat zo toch even weten dat je er nog bent en dat je ook aan hen denkt.
Het moet natuurlijk wel van 2 kanten blijven komen.

Anders heb je snel dat de vriendschap wat verwaterd en dat het steeds lastiger word
13 jaar geleden
echte vriendschap kenmerkt zich mijns inziens door het feit dat deze net in tijden van nood steeds voorop blijft staan.
een echte vriendschap kan zeker tegen een stootje en echte vrienden zullen zeker begrijpen dat je dan soms tegen iets neen moet zeggen, waar zij ja tegen zeggen.