Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Iemand heeft onze familie bedrijgt alleen we weten niet of het verstandig is om aan te geven want het is wel weer familie van ons..

het is net gebeurd en we hebben geen bewijzen, alleen is hij na 10 a 20 jaar vrij wat moeten we doen?

Toegevoegd na 8 minuten:
Hij is familie en is net vrij....paar weken geleden denk ik ...

Toegevoegd na 3 uur:
sorry .. hij is maar 3 jaar in de cel of meer ... maar dan nog hij heeft bijvoorbeeld veel overvallen gepleegd ...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
694

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

nou dan heeft die persoon niet veel geleerd..
gewoon de politie bellen en vraag hen wat je moet doen
vaak als je geen bewijs van bedreiging hebt kijkt men wel naar het verleden van de persoon in kwestie en zal hij opnieuw worden aangehouden
je moet het niet zo laten want dan ben je zelf strafbaar als er iets gebeurt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou aangifte doen. Als iemand 10 á 20 jaar in de gevangenis nog steeds niks geleerd heeft, is er iets heel goed mis.

Toegevoegd na 57 seconden:
Het lijkt me dus wel verstandig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik belde de persoon in kwestie op en vroeg waar ie nu mee bezig is...
En gelijkertijd melde ik hem dat ,als hij weer met een bedreiging komt,onmiddelijk de politie ingeschakeld wordt...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doe een melding bij de politie.
noteer zelf wat er wanneer gebeurt.
als het zo gek wordt dat de politie in actie kan komen, is het goed alles schriftelijk op een rijtje te hebben.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Je kan eens bij de website http://www.eerstehulpbijrecht.nl kijken of er wat bij staat wat gebruikt kan worden??Suk6 ermee!
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat u eerst informeren hoe te handelen in deze situatie.
De politie is de eerst aangewezen instantie.

Let wel dat u het woordelijk moet overbrengen indien u daar geen bewijs van heeft, en zorg dat u in het vervolg bewijsmateriaal kunt verzamelen.

Bedenk dat wat bij u als een bedreiging over komt een advocaat van de tegenpartij dat anders interpreteren kan.

(bv als die iemand een waarschuwing geeft dat u voorzichtig moet zijn in het verkeer en vooral goed moet uitkijken met oversteken, dan kunnen dat 2 dingen betekenen.)
Maar blijf voor uzelf altijd eerlijk en objectief en laat het geen obsessie worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding