Ben je fout als je pedoseksueel bent?

Sommigen vallen op het andere geslacht, sommigen op hetzelfde geslacht, sommigen op oudjes, sommigen op kinderen. Daar kun je niks aan doen lijkt me. Zo ben je. Waarom moeten we homoseksualiteit wel accepteren en pedoseksualiteit niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

als je er niks mee doet niet,
maar wel als je er kinderen mee lastig valt,

Toegevoegd na 2 minuten:
2 mannen/vrouwen die op elkaar vallen vind ik toch heel wat anders, dat gaat om 2 volwassen mensen die allebei hun eigen keuzes kunnen maken.

een kind kan en mag dat niet
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Omdat de daad dan altijd zonder toestemming van de ander gebeurt, dat is verkrachting en dus fout. Zodra zo iemand een delict pleegt (het tot uitvoer brengt dus), ben ik er ook voor om diegene zijn/haar leven lang verder te volgen, en grote restricties op te leggen om herhaling te voorkomen.

Het bestaat, daar kunnen we niet omheen, maar we moeten het zeker niet voeden. Stichtingen zoals Martijn mogen wat mij betreft ook met onmiddellijke ingang verboden worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pedoseksueel zijn betekent dat je daadwerkelijk seks met kinderen hebt, niet alleen dat je op kinderen valt. En ja, dan ben je fout. Al zou ik eerder het woord 'misdadige kinderverkrachter' gebruiken.

Iemand die op kinderen valt, is een pedofiel. Niet iedere pedofiel is ook pedoseksueel, en niet iedere pedoseksueel is überhaupt pedofiel. Kinderverkrachting heeft, net zoals andere soorten verkrachting, namelijk niets te maken met aantrekking. Verkrachting gaat namelijk niet om seks, maar om macht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zijn er kinderen in het spel.
Wie behoefte heeft aan een (seksuele) relatie met een kind, lijdt aan een lastige en verwerpelijke kwaal. Daarom is therapeutische hulp geboden. Het is een ernstige afwijking, die een verantwoordelijk mens moet willen bestrijden!
Kinderen zijn er zowel geestelijk als lichamelijk niet aan toe om een ' relatie' te hebben. Zij kunnen geen volwassen afgewogen keuzes maken.
Hiermee is de vraag op vergelijking met homoseksualiteit meteen beantwoord. Daar is geen ongelijkheid. Het betreft volwassen mensen.
Bovendien is het strafbaar intieme relaties met kinderen onder de 16 te hebben. Dat zegt denk ik ook wel iets.
Dus: waar een wil is, is een weg. Therapie kan je leren relaties met volwassenen aan te gaan. En ' zo ben je' is minder statisch dan vaak gedacht wordt. Het is beter te zeggen ' Zo gedraag je je' of ' Zo zit het momenteel bij jou' Dat biedt meteen de sleutel om er iets aan te gaan doen.
En het is maar al te verstandig er iets aan te doen, niet alleen voor de kinderen, maar ook voor jezelf. Een pedoseksueel wordt wereldwijd uitgekotst, geminacht en geschuwd . Ieder gezond en weldenkend mens walgt van deze types en wil hen ver van alle kinderen verwijderd zien.
Kortom: als pedoseksueel heb je een uitgesproken rotleven want niemand wil je. Op geen enkele manier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eigenlijk moet je een ieder nemen zoals hij is ik ken niemand die voor zijn geboorte kon kiezen hoe hij zal zijn en ga er dan ook van uit dat alles is aangeboren welke geaardheid dan ook zolang de persoon geen misdaden pleegt gewoon acepteren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
homosexualiteit is een keuze die je met je homosexuele partner maakt
een pedofiel maakt die keuze voorzichzelf, van kinderen moet je afblijven ze hebben geen keuze te maken.
het kind in die situatie draagt voor de rest van zijn leven de gevolgen van een pedofiel die op dat moment alleen voor eigen lusten dat kind misbruikte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mij simpel; ja. Als er geen basis van gelijkwaardigheid is, vind ik het fout. Ik vind de vergelijking met homo/hetro sexualiteit dan ook vreemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laten we voorop stellen dat het hebben van een seksuele relatie met een kind (pedoseksualiteit) strafbaar is en vooral zo moet blijven! Het is niet gezond voor een kind om zich op welke manier dan ook te verwikkelen in een seksuele relatie, zeker niet met een volwassene.

Ik ben wel van mening dat er minder krampachtig gekeken zou moeten worden naar mensen die pedofiele gevoelens (dus volwassenen die zich lichamelijk aangetrokken voelen tot kinderen) hebben. Niet omdat ik dit goedkeur, maar wel omdat het meer bespreekbaar gemaakt zou moeten worden. Mensen die met dergelijke gevoelens rondlopen, leiden niet aan een ziekte zoals veel mensen graag zouden willen geloven, want als het een ziekte zou zijn zou er ook genezing mogelijk zijn en dat is niet het geval. Deze mensen schamen zich vaak omdat zij deze gevoelens hebben en zijn bang om dit te vertellen omdat ze dan al snel als pedoseksueel bestempeld worden, echter beseffen ze zich vaak zeer goed dat de gevoelend die zij hebben ongepast zijn. Wanneer het voor deze mensen makkelijker is om erover te praten, is de kans groot dat frustratie afneemt en dat zij daadwerkelijk uitvoering zouden geven aan hun gevoelens kleiner worden.
Naar aanleiding van Amerikaans onderzoek, heeft de reclassering in Nederland een project gestart waarbij een vrijwilliger regelmatig dingen onderneemt met een pedoseksueel, zodat zij niet in een sociaal isolement geraken. Aangetoond is dat de kans op herhaling daarmee aanzienlijk wordt verkleind.

Dus ik ben het er niet mee eens dat pedoseksualiteit geaccepteerd moet worden, maar wel er meer erkenning moet komen voor pedofilie en dat preventief er voor zorgen dat dergelijke mensen niet in een sociaal isolement geraken zou kunnen leiden tot minder misbruik van kinderen door pedoseksuelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind pedoseksualiteit iets waar je misschien niets aan kan doen. Maar ik vind niet dat je het recht hebt om kinderen iets aan te doen of kinderporno etc te bekijken. Dat is gewoon ziek. Het zijn nog maar kinderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot enkele tientallen jaren geleden was en op sommige plaatsen (ook in de westerse wereld )is homseksualiteit nog steeds een misdaad of word beschouwd als een ziekte. Het is dan inderdaad onlogisch om pedosexualiteit als een misdadige(ziekte)activiteit te beschouwen en tegelijk is het in Nederland verboden om homosexualiteit een ziekte te noemen, het is mijn inziens dan ook niet ondenkbaar dat in de verre toekomst ook pedosexualiteit niet meer als ziekte beschouwd gaat worden. Echter het actief beleven van de sexualiteit zal dan in ieder geval altijd (terecht) op bezwaren blijven stuiten omdat er altijd een ongelijkheid van partners in een dergelijke relatie zal zijn waarbij in dit geval het kind niet in staat is om een weloverwogen gelijkwaardig oordeel te vellen over de relatie met de oudere partner.Waarbij lichamelijk en geestelijk letsel niet ondenkbaar is.
In dat geval mag je dus wel verlangen hebben naar sex met kinderen , maar niet praktiseren als pedosexueel,ook niet op foto of ander beeld en geluidsmateriaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wil je het nog fouter hebben ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hartstikke ontzettend heel erg FOUT.