Onzeker over mezelf, voel mezelf een nietsnut... Hoe met deze situatie om te gaan?

Ik ga met niemand om buiten school/werk. Ben nog nooit uitgeweest(ben nu 19 jaar). Voel me hier onzeker over en momenteel ben ik op het werk ook verliefd op een meisje, die ook al is kenbaar heeft gemaakt mij meer dan leuk te vinden.

Echter door dit geval dat ik wat onzeker ben duurt dit nu al maanden(8) de laatste tijd gaat het wat losser bij mij richting haar toe zeg maar en zij laat ook nog wel zien dat ze mij meer dan leuk vind.

Echter het eerstgenoemde zit me echt in de weg hierin. Twijfel vaak aan mezelf en zo gauw ze met een andere jongen praat op het werk voel ik me al gauw kut.. Van ze kan veel beter vinden dan mij..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (6)

Je moet eerst van jezelf leren houden voor je van een ander kan houden.Probeer aan jezelf te werken.Wat vind je niet goed aan jezelf?Niemand is volmaakt .Onzekerheid kun je overwinnen.Waarom ga je met niemand om?Zoek contact,ga bij een leuke sportclub,dan komt het vanzelf goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo te horen vind ze je echt leuk, en jij haar.
als jullie eens praten vraag haar gewoon eens of ze zin heeft om wat met je te drinken. of naar de bioscoop.
misschien is ze zelf ook wel heel onzeker en durft ze jou ook niet goed te vragen.

je moet proberen om wat meer onder de mensen te komen.
ga eens naar dingen waar je nog niemand kent zodat je echt een mooie start kan maken.
dat kan bv op een sport zijn of een cursus.

misschien is een assertiviteits cursus ook wel wat voor jou. daar leer je met nog een paar mensen hoe je wat makkelijker kan communiceren met mensen , en iedereen in dat groepje begrijpt je want iedereen heeft ongeveer hetzelfde gevoel
daar ben ik zelf een paar jaar geleden ook op geweest en mij heeft het heel goed geholpen. ik praat nu heel makkelijk met vreemde mensen en ben lang niet meer zo verlegen en onzeker.

probeer zo snel mogenlijk wat te doen, je bent nu 19 en hebt nog een heel leven voor je.
Begin NU met leven en maak wat plezier en ontmoet mensen :)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed advies Rebecca! +1
Dan heb je een minderwaardigheids complex denk ik ! Probeer te denken, ik ben als mens de moeite waard , en laat dit zien ! Anders gaat er iets moois verloren voor je . Doe je best en veel geluk .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat je kan doen, elk morgen voor dat je de deur uit bent, even voor de spiegel staan, en zeg tegen jezelf jongen wat zie jij er leuk uit vandaag, tover een glimlach op je gezegd voordat jede deur uit bent, ik heb het zelfde mee gemaakt
10 jaar geleden was ik zo onzeker, dat ik die leuk jongen in
mijn klas niet durf aan te kijken, en zijn wij getrouwd en hebben kids samen en happy together, ik zou zeggen jongen ga er voor vraag die meid voor een date , niet geschoten is altijd mis, je bent jong geniet van je leven laat het niet door onzekerheid je leven verpesten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had dat ook maar als eerst moet je je zeker voelen, dat kun je doen door jezelf een opknapbeurt te geven (te verwennen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je onzeker bent dat los je niet zo maar op. Ik kan wel zeggen je moet dit ofdat, maar ook dat helpt niet. Het zit in jezelf. Wat zou je nu echt willen en kunnen doen ? Denk daar eens over na. Stel een doel op bijvoorbeeld; vandaag zeg ik tegen haar dat ze er leuk uitziet ofzo....Kijk hoe ze daar op reageer. Dan kan je een volgend doel opstellen. Bijvoorbeeld; ik vraag of ze mee naar mijn auto, fiets ,bus enz....loopt omdat je dat gezellig vind. Dit zijn natuurlijk maar voorbeelden.
Maar watik hiermee wil zeggen is...als je kleine realistische en haalbare doelen stelt heb je ook kans op succes voor jezelf. Door die successen zal je onzekerheid op dat gebied afnemen.
Deze doelen kan je ook gebruiken voor je sociale contacten.
Maar het belangrijkste....ga eerst eens na wat je precies wilt.