Waarom hebben mannen in het algemeen meer zin in seks dan vrouwen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Da`s inderdaad over het algemeen ;)

Het beste antwoord

"Neem deze: mannen hebben vaker zin dan vrouwen. "Klopt dat?

'Die stelling blijkt wel te kloppen ja. Althans, uit vragenlijstonderzoek blijkt dat mannen veel vaker rapporteren zin in seks te hebben dan vrouwen. Een ander groot verschil is dat mannen meer masturberen dan vrouwen. En verder staan mannen meer dan vrouwen open voor vluchtige seksuele contacten, voor variatie in seksuele partner. Er zijn dus een heleboel onderzoeken waaruit blijkt dat er verschillen tussen mannen en vrouwen zijn in seksuele motivatie.'"

Zie de eerste link voor bovenstaand artikel.
Tweede link voor cijfers van onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik denk dat dat maar zo lijkt, of dat het maar een fase is. In de media wordt meer aandacht besteed aan de vrouwelijke schoonheid en dat mannen er meer op gewezen worden. Van vrouwen wordt verwacht dat er meer naar het innerlijk gekeken wordt. Ik ken genoeg vrouwen die erg open zijn in hun sexualiteir...en grappig genoeg met mij mannelijke vrienden die het er helemaal mee gehad hebben..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vrouwen denken 6 maal per dag aan seks en mannen 6 maal per uur... (het exacte aantal zou per man en per vrouw kunnen verschillen, ik geef alleen een grosso modo aan)

Een vrouw hoeft alleen te wachten tot ze vruchtbaar is voor zin in seks (zie dierenwereld), een man moet per seconde kunnen overgaan tot seks, dus op het precieze moment wanneer het vrouwtje wil...

Vandaar, de goede verstaander kan het verhaal zelf complementeren...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Willen vrouwen dan alleen maar sex vanwege de voortplanting?
Nee hoor.. ze willen sex met een man waar ze zich bij thuis voelen om uitdrukking te geven aan het gevoel van samen-zijn....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja maar jij bent met XiniX samen... LOL
Ik denk dat het niet klopt hoor, vrouwen en mannen hebben allebei net zoveel zin in seks, ligt aan het persoon.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat mannen bij statistische onderzoeken (bij bijvoorbeeld bovenstaande vragen) eerder JA antwoorden, omdat zei een soort van status of ego hoog hebben te houden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heb ooit eens gelezen dat het eigenlijk niet zo is, alleen vrouwen durven minder toe te geven dat zij ook zoveel aan seks denken. Ik ken genoeg vrouwen die tenminste net zoveel zin in seks hebben als hun partner.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoe het komt weet ik niet (dat zal evolutionaire redenen hebben), maar dat het zo is lijkt aannemelijk daar pornoactrices een factor 20 meer verdienen als pornoacteurs.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@mezelf: 'dan', niet 'als'.