is gezinsvoogd verplicht om (kopie van) VOG te tonen als men erom vraagt?

in onze omgeving heeft een stel een gezinsvoogd die zeer onprofessioneel gedrag vertoont; mogen zij naar de VOG vragen, en is de voogd verplicht deze te tonen?

4 jaar geleden
2.5K
Erna55
4 jaar geleden
Een VOG een geen bewijs van bekwaamheid.
Wanneer je klachten hebt over een gezinsvoogd vraag dan een gesprek met de leidinggevende.
ronron1212
4 jaar geleden
Wat moet die vog dan verklaren volgens jullie?
bolt77
4 jaar geleden
@ ronron1212: we vragen ons af of zij überhaupt zo’n verklaring heeft, want zij maakt regelmatig grove fouten met grote gevolgen
LeonardN
4 jaar geleden
Als ze geen VOG kan tonen die de werkgever bevalt dan had ze die baan waarschijnlijk niet gekregen.
Als ze veel fouten maakt, moet je dat aangeven. Wat je doet is zelf iets verzinnen (VOG) en denken dat dat een probleem oplost.
Iemand met goede VOG kan fouten maken.
Iemand die geen VOG kan krijgen zou veel minder of geen fouten kunnen maken.
Ze zijn vrij ongerelateerd.
ronron1212
4 jaar geleden
Zoals Erna55 al aangeeft een vog is geen bewijs van bekwaamheid maar een bewijs van justitie.
LeonardN
4 jaar geleden
De betere vraag is dus: "Wat kan je doen als een gezinsvoogd onprofessioneel gedrag vertoont?" (In plaats van zelf een mogelijke oplossing bedenken, en dan je afvragen hoe haalbaar die oplossing is.)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@bolt77, als niet-werkgever vragen aan een persoon zijn VOG te tonen, of zelfs maar te vragen of deze er eentje heeft, is een zeer impertinente (onbeschaamde) vraag.
Alleen aan de werkgever, op wiens verzoek de toekomstige werknemer een VOG aanvraagt, dient de originele VOG te worden overgelegd.

Antwoorden (1)

Nee, dat is degene zeker niet verplicht, je mag er natuurlijk wel om vragen, maar een VOG zal met zo'n functie waarschijnlijk wel verplicht en anders haast zeker wel overlegd moeten zijn aan de werkgever. Dus het nut ervan zie ik niet. Onprofessioneel gedrag zegt niet al teveel over iemands mogelijke criminele verleden.