Hoe kan ik mijn ex overtuigen dat ik nog van hem hou en mijn best voor hem wil doen ?

Vorig jaar 1e kerst ,begon onze relatie
Maar ik was er eig nog niet helemaal klaar voor want had half jaartje daarvoor een relatie van 6,5 jaar met mijn ex. en was hem nog niet helemaal vergeten. Maar mijn vriend zei dat komt wel goed allemaal dus ik geloofde hem en alles ging leuk en aardig maar tot n paar maanden later.Ik voelde me rottig en merkte datt toch nog niet goed zat..en al snel kregen we kleine ruzie en zo ging het opdenduur uit..een maandje later ging het weer aan maar 2 maande later ook weer uit want het ging gewoon niet ik was er nog niet helemaal klaar voor,terwijl ik helmaal niet wilde dat het uit ging en wel veel van hem hield...ik was gewoon nog niet over mijn ex. Nu een paar maande later besef ik alles beter ,kben over die jongen van 6,5 jaar heen .Maar nu mis ik mijn vriend echt heel erg, kom hem dagelijks tegen op de fitnes maar hebben geen contact ofzo,wel kijkt hij zo af en toe. Ook probeert hij wraak te nemen denk ik ..door met vriendinnen & meiden waarmee ik soms omga aftespreken en mee uit te vragen, roddelen op de fitness via hyves etc..& al dat soort geintjes.
ik voel me er echt rottig bij,ik mis hem,hou van hem..zeker nu rond deze tijd dat we eig een jaar zouden hebben.
Al een paar keer proberen te praten dan zegt hij wel dat hij me ook nog mist maar niet de ruzie tijden enzo en de tijden dat hij zich rottig voelde wanneer ik t moeilijk vond om mijn ex te vergeten.Kheb geprobeerd om briefjes schrijven,lief smsje enzo maar thelpt niet geloofk :(

Weet jij het antwoord?

/2500

goh wat triest allemaal en dat juist weer met de feestdagen voor de deur...maar ik merk uit je verhaal dat je er eigenlijk NU het weer kerst word er mee zit... hij blijkbaar niet... wees eens eerlijk, wil je ECHT nog met een jongen die met je vriendinnen rotzooit en je belachelijk maakt op hyves...kom op je verdient wel beter... ga maar op zoek naar een jongen die jou liefde verdient, en die je als een koningin behandelt... kom een nieuwjaar ,,een nieuwe start...een die je verdient...vergeet hem...

Ik zou hem uit je hoofd zetten, hij is jou niet waard. Zeker als ie zo flauw bezig is. Vraag je ook af wat je precies mist: hem, of de relatie op zich? Als je zeker weet dat je hem mist en dat jullie in staat zijn om een goeie relatie te hebben, dan moet je met hem gaan praten en hem vertellen dat je het graag opnieuw wilt proberen.

Er is echt maar een weg en dat is het gesprek. Draai niet om elkaar heen en zorg dat je duidelijk kunt zijn naar elkaar. Zo half half zorgt dat de onzekerheid in stand blijft. Kijk wie je kan helpen in de voorbereiding van het gesprek. Kijk eens naar de principes van geweldloze communicatie van Marshall Rosenberg. Die leren je om met respect voor hem en voor jezelf in gesprek te gaan met elkaar. Courage

Jij kan je ex wel willen overtuigen dat je nog van hem houdt maar dat is duidelijk van zijn kant niet meer zo. Als hij nog om je gaf zou hij niet flirten en uitgaan met jouw kennissen en zou hij je niet bij anderen belachelijk maken. Zet er een streep onder en neem eens een time out. Ga dit eerst maar eens verwerken voor je weer op zoek gaat naar een nieuwe relatie anders zit je zometeen weer in hetzelfde schuitje. Vrouwen schijnen een fantastisch vermogen te hebben de signalen die een man geeft dat hij niet meer van hen houdt onder het tapijt te vegen. Liefde is dan lijden geworden en dat vinden ze nog fijn ook. Je moet kappen als je beseft dat je verloren hebt.

Je mist iets, iemand...maar dat kan onmogelijk die ex zijn met zijn onvolwassen en onsympathieke handelen tegenover en over jou. Je hebt alleen nog niet goed de tijd genomen om het af te sluiten. Te snel weer een volgende vriend. En nu denk je alleen aan de leuke dingen van jullie samen. Daarmee zit je jezelf aardig te pesten. Hij ziet jou heel vaak maar doet nergens moeite voor. Integendeel. Hij begint met indirect sarren. Weet je, ik denk dat je blij moet zijn dat hij je ex is!!!En dat is een heel ander uitgangspunt. Voorstel: ga in deze periode leuke dingen doen. Laat die exen maar links liggen. Zorg dat je je eigen leven weer wat op de rit krijgt en doe je eigen ding. Als de tijd rijp is kom je echt wel weer een leuke jongen tegen. Hoe meer je probeert iets, iemand vast te houden, hoe eerder je het los moet laten. Dat werkt niet. En als je iets loslaat, heb je ruimte voor andere dingen.

Jij probeert hèm ervan te overtuigen dat jij nog van hem houdt.. Hij probeert echter jou ervan te overtuigen dat hij totaal niets meer om jou geeft. Hij zegt in zoveel woorden dat jou ook mist..maar niet die ruzies. Maar eigenlijk zegt hij daar gewoon mee dat hij jou niet terug wenst te hebben..omdat al die ruzies voor hem zwaarder wegen dan die mooie tijd met jou. Probeer dat in te zien, meid..want anders word je puur ongelukkig. Overigens vind ik hem wel erg kinderachtig handelen door met andere meisjes voor jouw ogen te rommelen. Laat hem schieten en loop hem vooral niet achterna..want wellicht streel je zo zelfs nog zijn ego .. Groet, Ton

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100