Mag ik als ik 18 ben weer na huis?

Ik ben toen ik 15 was uit huis geplaatst.
Nu word ik bijna 18 en verloopt mijn o.t.s en m.u.h.p.
Mag ik als ik 18 ben wel zelf beslissen waar ik heen ga?
Na huis bedoel ik..
Mag dat?
Alvast bedankt!!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.8K
tinus1969
5 jaar geleden
Waarom zou je dat willen?
LeonardN
5 jaar geleden
@tinus1969
Irrelevante tegenvraag.
Maar wellicht, omdat iemand ondanks de problemen thuis, toch nog een sterke band heeft met de biologische ouders?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De reden waarom Michelle weer naar huis wil is 100% privé en volkomen irrelevant.

Antwoorden (1)

Ja, als je 18 bent mag je wonen waar je wil. Als je ouders het dus goed vinden mag dat.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ook als haar moeder (of vader) niet willen dat Michelle thuis komt wonen mag zij gaan wonen waar zij wil en hopelijk welkom is. De ouders hebben onderhoudsplicht zolang zij nog geen 21 jaar is. Ook als zij geen opleiding meer volgt, wel of niet thuis woont en wel of geen baan heeft. Als er een goed contact is met de gezinsvoogd is het verstandig samen te overleggen wat het beste is. Vaak is begeleid wonen de eerste maanden een veilige overstap.