Heeft iemand tips om degene waar je op bent maar niet echt kent te benaderen?

Oké dit is een rare vraag, en ik weet dat dit per persoon verschilt, maar het is het proberen waard.

Er is dus een jongen waar ik al een tijdje verliefd op ben, en hij zit bij een vriendin van mij in de klas.
Ik heb vrijwel altijd oogcontact met hem enzo.
Het liefste wil ik ook nog gewoon ECHT contact met hem (hij weet mijn naam wel al, dankzij mijn beste vriendin, maar meer dan dat niet, geloof ik) , zodat er iets te proberen valt en ik er sneller achter kan komen wat hij van mij vind.
Mijn vriendin die bij hem in de klas zit durft hem niet zomaar aan te spreken en mijn beste vriendin praat alleen maar met hem op MSN, dus via hen kan ik niet echt dichter bij hem komen.

Hoe kan ik op een subtiele manier hem tóch nog benaderen?

(Ik kom elke schoolpauze langs zijn vriendengroepje gelopen omdat ze in de buurt van mijn kluisje staan)

Toegevoegd na 59 seconden:
Ohjah, ik heb nog maar 3 weken écht school ofzo, en daarna zie ik hem een hele lange tijd niet meer, dus het liefst een manier die wat sneller zou kunnen werken.

Toegevoegd na 6 minuten:
Oh en er zijn ook wel een paar dingen die ik wellicht gemeen met hem heb, maar ik weet simpelweg niet hoe ik daar subtiel mee aan kan komen.

Toegevoegd na 48 minuten:
En hoe gebruik je het feit dat je in elkaars buurt woont er ook bij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (5)

stap gewoon op hem af! dat is de beste én de snelste manier om er achter te komen of hij jou ook leuk vind.
zo niet, dan niet, er zijn dan nog genoeg andere leuke jongens op de wereld :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De directe methode zoals eerder genoemd is de snelste, maar niet altijd de makkelijkste. Je kan het gewoon proberen.

Als alternatief zou je via je beste vriendin zijn msn (email) adres kunnen krijgen. Dan kan je via email vanaf een anoniem adres hem nieuwsgierig maken naar jou en kan je proberen hem door mail contact beter te leren kennen. Als er over en weer iets is, dan kan je altijd toe werken naar een afspraakje en jezelf bekend maken.

Belangrijk is niet te happig te zijn, hou het spannend! En... geniet van het spel en de gevoelens. Maak je er niet teveel druk om!

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij GV zijn dit soort vragen al vaak langs gekomen. Kijk even in het archief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wacht niet, als je een oogje hebt op iemand. Ik praat uit ervaring. Op die manier ben ik vroeger ook eens een vriendinnetje misgelopen.

neem wat risico,je verliest er niks mee,wacht hem alleen op in het fietsenhok en geef hem wat lekkers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je verliefd bent, weet je het eventjes helemaal niet meer, hè. Dan lijkt het wel of je verstand op een laag pitje staat te branden. Het hart drukt het verstandig denken als het ware weg.

Allereerst, zou ik zeggen, moet je al je charmes in de strijd werpen. Dus steeds als je hem tegenkomt je liefste lach tegen hem opzetten.

Als je merkt dat hij op je reageert, hoe dan ook, laat dan eens 'per ongeluk' iets uit je handen vallen, zodat het dicht bij hem valt.

Dit laatste kun je overigens ook doen als hij niet op je mocht reageren.

Ofwel hij raapt hij het voor je op waarna je hem met je allerliefste lach op je gezicht bedankt. Vervolgens zegt je hoe dom het van je was dit uit je handen te laten glippen.

Kus hem dan meteen om hem voor zijn attente gedrag te bedanken/belonen.

Als hij een heer is, weerlegt hij 't feit dat jij dom deed en zegt je dat dat hèm absoluut ook had kunnen overkomen. Probeer daarna het gesprek te vervolgen.

Ofwel hij raapt het niet op en je doet dat zelf..

Indien je, in deze minst aantrekkelijke situatie, het zelf zou doen, handel dan een tikkeltje ande trage kant zodat het hem opvalt.

Reageert hij dan nòg niet, 'struikel' dan tegen hem aan en maak direct daarna je excuses. ook weer met je allerliefste lach op je gezicht.

Maak meteen daarna een grapje door b.v. te zeggen dat je nu zelfs al letterlijk op hem valt en lach daarbij wèl heel lief maar niet tè uitbundig.

Begin daarna uit te leggen hoe je dat kon overkomen en als het een beetje meezit, heb je dan dus je contact met hem gelegd.

Kortom meid: Laat je op je meest charmante wijze door hem ontdekken en zorg er, hoe dan ook, voor dat je hem positief opvalt.

Als alles toch nog nog niet lukt, geef of stuur hem dan een briefje waarin je hem vraagt of hij zin heeft om samen met jou b.v. een bioscoopje te pikken.

Onderteken tenslotte met een viertal kruisjes achter/onder je naam.

Veel sterkte meis enne..vertel mij t.z.t. òf het gelukt is en hoe het gelukt is. Okay?

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt! Ik weet niet of ik al deze tips daadwerkelijk uit durf te proberen, maar ik zal mijn best doen om tenminste IETS te doen voordat de zomervakantie aanbreekt. Isgoed, ik zal het laten weten :)