Ik zou die persoon proberen te negeren.
En je er niets van aan te trekken wat hij/zij zegt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies ja heel irritant als je iemand negeert (doet me vriendin ook als we ruzie hebben) dus gewoon negeren dan is het zo gedaan met de arrogantie!
+

Andere antwoorden (5)

Beleefd zijn, laten zien hoe het hoort door je eigen gedrag te tonen. Aanspreken op het gedrag helpt meestal minder bij dit soort mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het liefst niet, als je je er erg aan irriteert.

je kan het ook negeren als zij/hij weer over zichzelf begint of een tegenargument verzinnen die toegepaste waarde heeft.

ik negeer het liefst de ''vervelende'' eigenschappen van mijn naasten zodat ik toch nog goed me hen om kan gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door je te beseffen dat, datgene waar jij je aan ergert meer iets zegt over jouw, dan over de ander.

Dus kennelijk voel jij je vervelend als een ander arrogant is. Welke herinnering uit het verleden krijg je dan? Daar heb jij moeite mee. Los dat stuk verleden op en je kan er beter mee omgaan.

De ander is slechts een spiegel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je afvragen of die persoon echt arrogant is, of dat dat jouw interpretatie van het gedrag is. Mensen kunnen best zelfverzekerd zijn, zonder arrogant te zijn. Of arrogant overkomen, terwijl ze eigenljik heel onzeker zijn, en daarom afstandelijk.

Als ze echt arrogant zijn: Niet ergeren, en gewoon je eigen ding doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
arrogante mensen voelen zich beter dan een ander en demonstreren dat ook zo overduidelijk

ik las deze tips
Reageer op arrogant gedrag met één kritische vraag of objectieve waarheid en laat het daarbij. Bijvoorbeeld:

"Weet je dat zeker?"
"Ben je ervan overtuigd dat dat waar is?"
"Lijkt dat je echt een goed idee?"
"Je lijkt niet gelukkiger te worden van je succes."
Hiermee zet je de arrogante persoon aan het denken, zonder zijn 'meerderwaardigheid' aan te tasten.