Waarom vinden sommige mensen nooit een levenspartner terwijl anderen om de haverklap een andere hebben?

Is niet op mij van toepassing,ik ben heel gelukkig getrouwd,al 34 jaar maar ik vraag het me weleens af.

Toegevoegd na 11 minuten:
Het gaat om een voor mij dierbaar familielid.Hij is zo'n goed warm mens en zou iemand zo gelukkig kunnen maken.hij is knap om te zien en heeft veel humor.Toch is hij nog steeds single.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Levenspartners komen niet zomaar je huis binnen lopen en sommige komen niet verder dan hun voordeur.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit ervaar ik zelf ook.Ik heb nog nooit van mijn leven een vriendin gehad, en zie vaak klasgenoten van vroeger op foto's.Getrouwd, kinderen die naar de middelbare school gaan..En ik? Ik heb nog nooit wat gehad.NIet dat ik het niet wil, maar omdat ik elke keer op mn uiterlijk wordt afgwezen.
Mensen in mijn omgeving vragen zich af waarom ik nooit een vriendin heb gehad; :" Je bent vrouwvriendelijk , netjes, eerlijk , sociiaal, goede baan" ...Maar zij kennen me,Iemand die je totaal niet kent, kijkt eerst naar je uiterlijk, en wanneer je dat niet zo erg mee hebt, dan ben je bij voorbaat al niets en wordt je als niet interessant zijnde en als minderwaardig persoon aan de kant geschoven.
Ook maak ik het mee dat volslagen wildvreemde mensen mij hardop uit staan te lachen op straat, hardop verstaanbaar neerbuigende opmerkingen staan te maken.
" Wat een kop, wat een hoofd" , dat hoor ik mijn gehele leven al, waarbij men gierend van het lachen mijn kant op staat te kijken, en zodanig dat ik het hoor en zie.
Dit alles maakt het voor mij erg moeilijk om met een vrouw in contact te komen.
Des te frustrerender is het dat je anderen in je omgeving ziet die er zo tegenaan lopen door bijvoorbeeld enkel maar een profielfoto van een wildvreemde op Facebook te liken en er nu mee getrouwd ziet zijn...kind, huisje boompje beesje...En k? ik heb het na tig keer geprobeerd te hebben op datingsites nog steeds niet mee mogen maken.

Het beste antwoord

Ieder mens heeft zijn eigen wensen,behoeftes,verlangens en noem maar op, kortom iedereen is uniek! Zo ben jij gelukkig met je partner en zou niet anders willen, maar er zijn ook mensen die andere normen/waarden stellen aan de invulling van hun leven. Als jij al ziet dat je dierbaar familielid zo is als jij beschrijft, zien andere vrouwen dat heus ook wel, vooral als hij knap is om te zien. Dat is voor de meeste vrouwen al een eerste vereiste/wens. Hij is misschien niet zo geïnteresseerd in korte relaties en is de juiste nog niet tegengekomen. Misschien is hij ook niet echt op zoek en vindt het zo wel prettig. Hij kan gaan en staan waar hij wil, hoeft geen verantwoording af te leggen
en hoeft met niemand rekening te houden. Je schrijft dat hij iemand zo gelukkig zou kunnen maken, maar of hij er zelf gelukkig van wordt? Hij is duidelijk de ware nog niet tegengekomen om een duurzame relatie mee op te bouwen. Liefde laat zich nu eenmaal niet dwingen en als het hem gegeven is, dan komt hij haar zomaar ergens tegen, of ze wordt aan hem voorgesteld en het klikt! ;)
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Andere antwoorden (5)

Een beetje een kromme vraag, in mijn ogen.
Als je elke maand een ander vriend(innet)je hebt is het geen levenspartner, maar gewoon een verzetje.
Dus de twee groepen mensen die jij noemt vinden allebei nooit een levenspartner.

Toegevoegd na 14 minuten:
Je toevoeging verandert niet veel aan de vraag.

Maargoed, is je familielid ongelukkig als single?
Misschien kiest hij er wel voor?

Hoe dan ook kan jij het niet veranderen.
Je moet je er niet in mengen, wat wou je doen?
Aan komen zetten met vrouwen/mannen waar hij mee kan daten?
Nee, nee, don't go there.
Laat hem zelf zijn wederhelft vinden, er is ergens wel iemand voor hem.
Maar liefde kan niet gedwongen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie mijn toevoeging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,ik weet het maar ik denk dat hij wel graag een partner zou willen.Ik meng me er ook niet in.Dat zit niet in mijn karakter maar ik zou hem graag wat geluk gunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Novembergray: Als ik had moeten antwoorden het ik hetzelfde op geschreven+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:)
Als je om de haverklap een andere hebt kun je dat moeilijk een levenspartner noemen. Dat zijn eigenlijk meer one night stands.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie mijn toevoeging
mischien vinden sommige mensen het wel moeilijk om zich echt te binden, als het te serieus word gaan ze maar weer weg,.
sommige willen gewoon geen vastigheid, die willen vrij blijven.
en anderen die single blijven zijn mischien wat te veeleisend, dat het nooit goed genoeg is voor hun
13 jaar geleden
Je vraag oogt een tegenstelling, maar het zijn twee precies dezelfde stellingen.

Want diegene die om de haverklap een ander heeft, heeft absoluut geen levenspartner te pakken. Ook die heeft moeite met vaste relatie.

----

Sommige mensen hebben geen relatie omdat ze misschien onzeker zijn, of teveel met hunzelf, of het gewoon niet zo belangrijk vinden, of...

Mensen die om de haverklap een ander hebben zijn misschien wel heel zeker van zichzelf, maar ook onzeker, bindingsangst kunnen hebben, of teveel met hunzelf bezig zijn, of...

Mensen die wel een lange vaste relatie hebben, hebben misschien last om alleen te zijn, om eigen fouten te erkennen, niet durven loslaten, gewoon gelukkig zijn, of...

---

Wat ik wil zeggen is dat iedereen wel last heeft van een diepe persoonlijk drama, welke zijn manier van doen en leven sterk beïnvloedt.
Maar misschien ook wel helemaal niet.
Je kan het gewoon niet weten, en daarom mag je niemand beoordelen en veroordelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is gewoon zo. Mensen hebben soms nodig om helemaal op zichzelf teruggeworpen te zijn om zaken op een rij te kunnen zetten, of om ZELFstandig te worden. Wetten en regels zijn er niet, het is gewoon zo.