Hoe kan ik te weten komen of iemand familie is van mij zonder dat andere dit merken?

Iemand zegt dat hij mijn neef is. Ik geloof dit niet omdat mijn moeder nooit over hem heeft verteld. Hoe kan ik te weten komen of hij familie is. Zonder dat andere dit merken

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K
ronron1212
6 jaar geleden
Ken je al je ooms en tantes dan niet? Want de kinderen van hun zijn jouw neven en nichten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Precies mijn gedachte, zo moeilijk kan dat toch niet zijn
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
En waarom zou je dit niet gewoon aan je moeder kunnen vragen?
Is toch geen rare vraag ofzo.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ken niet al mijn ooms en tantes wegens ruzies binnen de familie. Dat is misschien ook de reden waarom ik mijn neefamilie niet ken als hij de waarheid spreekt

Antwoorden (1)

Je kunt een nieuwe hobby ontwikkelen: stamboom maken.

Begin met je eigen familie na te trekken, nu heb je een goede reden om allerlei vragen te stellen. Niemand die het door zal hebben. Succes!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
En hoe wil je daarachter komen dan? Gemeentes en historische archieven mogen geen informatie vrijgeven over nog in leven zijnde personen, dus langs formele weg kom je daarook met een stamboom maken niet achter. je zult je dan moeten baseren op uitspraken van andere familieleden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"...je zult je dan moeten baseren op uitspraken van andere familieleden." JanJ2002
Het ging er juist om dat vs niets wilde vragen aan andere familieleden. Zij mochten het niet merken.
Met een nieuwe hobby als een stamboom maken, n.b. de eigen stamboom, kan vs vragen wat en aan wie zij wil.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zo ver ik mijn familie ken komt hij niet voor in mijn stamboom. Maar hij kent wel iedereen van mijn familie. Ik ben gewoon bang om het te vragen aan ander familie leden. Omdat er vroeger iets gebeurt kan zijn en ze mij daarom niet hebben willen vertellen dat hij familie is van mij. Als hij de waarheid spreekt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
- familiegeheim
- familieruzies
- geen contact meer Ongeacht je leeftijd kun je ergens buiten gehouden worden. Een familiegeheim is altijd mogelijk en het is moeilijk om de waarheid te achterhalen.
Iedereen heeft een verleden en een eigen waarheid. Ook zijn er mensen die bepaalde situaties of gebeurtenissen verdrongen hebben, niet meer weten. Je laatste zin: 'Als hij de waarheid spreekt.' is belangrijk. Hoe goed ken je deze 'neef'? 'Zo ver ik mijn familie ken komt hij niet voor in mijn stamboom. Maar hij kent wel iedereen van mijn familie.'
Dit zou kunnen duiden op een jongere generatie van een familielid (bv oom of tante van jou) dat geen contact meer heeft met de rest van de familie.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben de waarheid te weten gekomen. Het is wel degelijk mijn neef. vroeger toen hij jong was heeft hij verslaving gehad waardoor de familie niks meer met hem te maken wou hebben. En daarom dus dat ik hem nooit heb gekend tot nu
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Graag gedaan!
Fijn dat je het nu weet en sneller dan verwacht.