Welke ring bij huwelijksaanzoek?

Ik wil mijn vriendin ten huwelijk vragen en zoek daarvoor een ring. Nu zijn er trouwringen, verlovingsringen, vriendschapsringen en noem het maar op. Volgens mijn moeder hoor je bij een huwelijksaanzoek een verlovingsring te kopen (of erfstuk wat ik niet heb) wie maximaal één edelsteen heeft en niet van goud is. De maat weet ik al maar vraag mij dus af waar ik op moet letten behalve persoonlijke smaak en budget

Weet jij het antwoord?

/2500

Zoals je zegt is het uiteindelijk de persoonlijke smaak die de doorslag geeft, klopt, maar ook ligt het aan je budget. Vandaar uit kun je verder zoeken. Don't shoot for the moon! als je de ticket niet kunt betalen.:) Bij juwelenontwerpers is de keuze meestal divers om tegemoet te komen aan de persoonlijkheid van elke vrouw. -Traditioneel , populairste model de solitaire ring. eenvoudige ring met een enkele diamant of de ook solitaire ring met pavé , hetzelfde principe , met kleine diamantjes naast de centrale diamant. -Meer fantasie ring vorm van bloem, of gekleurd model verschillende metalen/verschillende gekleurde stenen zoals roze, groene of blauwe diamanten -Elegante vrouw kiest vaak ring in een hedendaagse stijl met pure lijnen of geometrische lijnen verkiezen, ook vintage of romantisch model -Ook nog mogelijk een gepersonaliseerde ring met een expressief design, bv initialen in de ring verwerkt of een enkel woord als ‘ja’ of ‘love’ gegraveerd kan zowel origineel als vertederend zijn. Welke steen? Volgens traditie staat een diamantenring voor een teken van de zuiverheid van de man en zijn eeuwige liefde (Franse traditie). ---er is meer--- de robijn die een passionele liefde symboliseert, de smaragd die de waarachtige en vruchtbare liefde weerspiegelt of de saffier die betekent dat u altijd trouw en eerlijk zult zijn tegenover haar. Wil je zilver of goud? Draagt je (bijna) verloofde altijd geel goud of kiest zij voor zilver of misschien wit goud? Gewoonlijk is een verlovingsring 18Kt (karaat), maar dit is natuurlijk afhankelijk van budget en smaak. Laastste tip: als je de maat van de ringvinger niet weet, LINKER of RECHTER ook belangrijk! neem dan een van haar ringen mee naar de juwelier, deze kan de juiste maat bepalen. Succes met je aanzoek!

Bronnen:
https://www.baunat.com/nl/faq/hoe-een-verl...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100