hoe bewijs je dat iemand je kan vertrouwen?

hoe kan ik een vriend van mij bewijzen dat ik tevertrouwen ben dat ik iets dat hij tegen met zegt niet door zou vertellen. ik weet zelf wel dat ik het niet door vertel maar van hem moet ik het bewijzen. Maar hoe HELP me please

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.8K
Erna55
7 jaar geleden
Je kunt niet bewijzen dat je iets niet doet.
Je kunt alleen bewijzen wat je wel doet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat hoef je als het goed is niet te bewijzen.
Hij hoort daar als vriend vanuit te gaan. En jij hoort zijn vertrouwen niet te beschamen. Als jij dat van hem moet bewijzen, is dat op zn minst opmerkelijk in een vriendschap.
En dan nog, als hij je niet vertrouwt, dan vertelt hij het je toch lekker niet?
Poet
7 jaar geleden
Juist Haivon :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kunt eens vragen waarom hij je niet vertrouwd en daar samen over praten. Praten met elkaar over moeilijke issues is de enige oplossing. Een relatie is gebaseerd op vertrouwen en waarschijnlijk heeft hij moeite met vertrouwen omdat het in zijn verleden is beschadigd..Een luisterend oor en serieus genomen worden is een eerste stap om naar vertrouwen toe te werken.
Vraag ook waar hij jou wel mee vertrouwd, en ga niet in de verdediging. Succes!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kan nooit zomaar zeggen: Hé, ik ben te vertrouwen, vertrouw me gewoon!
Dat gaat niet, vertrouwen moet groeien tussen elkaar, en bij de ene duurt het langer als bij de ander. Soms is dat dan doordat er ooit iets is gebeurd, dat iemand die hij vertrouwde iets had gedaan, en dat moet je respecteren.
Je zult dus geduld moeten hebben.
Je kan het natuurlijk een beetje versnellen door veel dingen samen te doen, of dingen te doen waardoor je vertrouwen in elkaar krijgt, maar het gewoon zeggen, dan kan je niet verwachten dat het komt.
Maar stel je bent nu echt al een jaar goede vrienden, dat hij je nog steeds niet vertrouwd? Dan zou je misschien toch eens kunnen praten.
1) vertel hem dan dat je niet begrijpt waarom dat hij je niet vertrouwt, en of er een reden is.
2) zorg dat je vriendelijk blijft in het gesprek, anders zou hij boos kunnen worden, dat zou je denk ik niet willen, want zo zal je er zelf ook niet uit zien dat jij hem niet vertrouwt, omdat het vertrouwen er niet is tussen jullie twee. (Sorry nogal ingewikkeld uitgelegd!)
XX Toegevoegd na 7 minuten:
*2) zorg dat je vriendelijk blijft in het gesprek, anders zou hij boos kunnen worden, dat zou je niet willen. Want zo zal je er uitzien dat je hem niet vertrouwt, omdat je denkt dat hij jouw niet vertrouwd. En zo zal er helemaal geen vertrouwen meer zijn tussen jullie zijn! (Misschien is dit een betere uitleg)* Bronnen:
- Mijn eigen hersenen!!

Antwoorden (2)

Dat kun je niet. Je kunt niet bewijzen dat je te vertrouwen bent. Vertrouwen moet je verdienen, en onder vrienden is vertrouwen - als goed is - al aanwezig. En als het vertrouwen eerder beschaamd is geweest, zal het opnieuw opgebouwd moeten worden. Je kunt er niet met woorden voor zorgen dat iemand je vertrouwt. Hooguit kun je iemand herinneren aan eerdere dingen die jullie samen doorgemaakt hebben en waarin jouw betrouwbaarheid gebleken is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vertrouwen tussen mensen moet groeien en kan op een bepaald moment op een punt komen dat voor een van de partijen/kanten iets veranderd is, dat er iets niet meer hetzelfde is, of juist vele malen beter is... ... maar hoe kun je nou bewijzen dat verandering goed is?

>>Door af te wachten en niet te praten over bewijzen , maar door te wachten en je GEVOEL niet te vergeten.

>>Iedereen kan roepen dat het nu goed en vertrouwd is, als jouw gevoel anders als jij een naar of raar gevoel in je onderbuik hebt : STOPPEN... Bij Twijfel Niet Doen... dit gaat heel vaak op.