Ik twijfel over mijn gevoelens voor mijn vriend. We hebben nu een relatie van 3 jaar wat nu?

Ik twijfel nu al een half jaar of ik nog wel het zelfde voel... Het voelt niet meer het zelfde, soms ook niet meer goed. Afgelopen half jaar maar 3x sex gehad dus dat is ook sterk verminderd. Ik wil ook niet meer dat hij aan me zit en wordt heel snel geirriteerd als hij binnen komt of iets zegt... En echt een reden is er dan nie voor... Hij blijft maar (soms overdreven) lief doen... en dat maakt me alleen ma nog bozer of ik voel me er heel rot onder... Eerst zat ik ook steeds te denken aan samen een huis kopen, trouwens kids en nu niet meer....
Maar we hebben niet echt ruzie ofzo en ik geef wel om hem maar niet meer genoeg ben ik bang... Maar ik weet het niet zeker... alles is eigenlijk prima ma toch voelt het niet goed... Maar om dan de stap te zetten en het uit te maken durf ik niet goed... Hij heeft me nix misdaan behandeld me super dus wil hem gewoon geen pijn doen...:(
En nu is sinds 1 week ook nog een jeugdliefde opgedoken die steeds contact zoekt, en ik krijg het hier warmer van dan het afgelopen half jaar van mn vriend. Ik vind dit zo erg en weet niet wat ik moet doen.... Sprake van vreemgaan is er absoluut niet dit gaat tegen al mijn principes in, maar de spanning voel ik natuurlijk wel. Ik weet ook dat je als je eenmaal in een sleur zit je heel gevoelig voor spanning bent maar toch...
En dan nog een probleem als ik toch de stap tot uimaken maak dan zit ermee dat het app van hem is incl alle spullen... Ik heb dus nix wel bij mn ouders staan ma die wonen in limburg.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo te lezen ben jij dadelijk de eerste die vreemdgaat binnen jullie relatie en wel met je jeugdvriendje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet op de zaken vooruitlopen, WJHM als ik haar was zou ik beginnen met dat jeugdvriendje niet meer zien tot ik weet wat ik met mijn huidige vriend wil
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vreemdgaan zal ik nooit of te nimmer doen!!!!!!! Geen haar op mn hoofd die daar aan denkt!!! Als ik het al uitmaak is het niet eens om die ander, ik zie hem niet!!

Het beste antwoord

Wees eerlijk met jezelf. En wees dan eerlijk met je partner.

De enige manier om eerlijk te zijn is te zeggen dat je 't niet weet. Want wie weet iets ooit wel zeker? Je kan niet weten of je nog van iemand houdt, en er toch bij willen blijven. Voor hetzelfde geld wil je er niet bij blijven.

In een open gesprek kan je allebei eens écht communiceren over wat voor jou belangrijk is in een relatie.

Als je dan (weer) de klik voelt, of warmer wordt, dan is het gewoon wat sleur tengevolge van slechte communicatie en gebrek aan inspanning voor elkaar. Niets in het leven gaat immers vanzelf. Verliefdheid komt misschien vanzelf, maar liefde niet. En Verliefdheid gaat vanzelf over, maar liefde gaat alleen over als je er niet in investeert.

Liefde is pas de échte relatie, het is een wederzijds engagement. Je weet wat je verlangt van de relatie, communiceert dat naar elkaar en kijkt samen in hoeverre je verlangens en engagementen overeenkomen. Dat lijkt allemaal droog en rationeel, maar dat is het niet.

Liefde is gewoon zoveel meer dan een labiele emotie. Maar het begint met de klik. Met het gevoel dat je bij elkaar hoort. Dat een deel van de puzzel past. Een deel, want je hoeft zeker geen siamese tweeling te worden. Dat werkt meestal verstikkend.

Ga open in gesprek. Wat is voor jou echt belangrijk? Durf jezelf kwetsbaar op te stellen. Anders ben je niet eerlijk. Luister aandachtig naar je partner.

Probeer niet voor- en nadelen af te wegen. Dat zou pas koud en rationeel zijn. Liefde leg je niet in de waagschaal. Je gaat ervoor of je gaat ervandoor.

En wees dus in de eerste plaats eerlijk met jezelf. Weet wat je écht wil, wat je diep vanbinnen verlangt, waar je ziel naar hunkert. En ga er dan voor, met of zonder hem...

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Dus als ik het allemaal goed gelezen heb, wil je eigenlijk bij je vriend weg, MAAR je blijft vanwege de apparatuur en de spullen.....
Dan vrees ik toch dat elk advies weggegooide moeite is.

Ik denk dat je zelf ook wel weet wat je te doen staat. Kiezen dus. En hou hem niet al die tijd aan het lijntje omdat je anders zelf een nieuwe televisie of koelkast moet aanschaffen. Dat siert je niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees nu eerst eens, HEEL goed, haar verhaal voor je MIJ gaat minnen. Echt heel goed, van begin tot eind. Het staat er namelijk LETTERLIJK.
Het enige echter dat er aan die man mankeert, is dat zij hem te saai vindt........
Lees VOORAL ook de laatste regels : ze heeft dan geen spullen meer Q!!! Ja, die heeft ze nog wel, maar daar moet ze dan helemaal voor naar Limburg.
Ben ik de enige die hier enige gemakzucht in leest ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hallo,
Sorry dan heb ik me verkeerd geformuleerd ik blijf absoluut niet voor de spullen, ik heb ze wel nog in de opslag ik bedoel alleen maar te zeggen dat het zo'n drastische verandering zal worden dat ik niet weet of dat dan is wat ik wil...
Ik laat hem wel alleen en zal hem pijn doen dat vind ik verschrikkelijk....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Toch een goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, ik heb van 'alle spullen' meteen apparatuur gemaakt. Kan inderdaad ook prima appartement zijn. Maar het feit DAT je het noemt, Elmootje, betekent al dat je eigenlijk gewoon als de dood bent om de sprong te wagen, in het diepe te springen en te merken dat je gewoon kunt zwemmen. En daar is in dit geval je vriend de dupe van. Je kunt ook eens even HEEL goed bij jezelf te rade gaan, en voor jezelf afwegen wat nu - ook op de lange, de middellange en de hele lange termijn - ECHT| belangrijk is in een relatie. De spanning en het nieuwe van de eerste verliefdheid ? Of een man die betrouwbaar, lief, zacht, meegaand, geduldig en goed voor je is ? Dat is inderdaad een stuk minder spannend, maar je houdt het er ook wel een STUK langer mee uit. Als je meer 'verslaafd' bent aan het gevoel voor verliefdheid, zal dit niet de eerste EN niet de laatste relatie zijn die stukloopt, en dan is het zeker een goed idee eerst een soort 'thuishonk' voor jezelf op te bouwen. Dat ga je dan nog vaak nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plusje van mij. Volgens mij sla je de spijker op zijn kop. En of app. dan een appartement of apparatuur is, maakt in feite niets uit.
hallo,
ik kan begrijpen dat het heel moeilijk voor je is vooral dat jullie al samen wonen en al 3 jaar bij elkaar zijn..
ik moet eerlijk zeggen dat als je gevoel weg neemt je het wle kan blijven proberen maar dat het niet goed zou blijven gaan jij word er ook niet gelukkiger op en je vriend ook niet want je vriend zla met verloop van tijd toch wat merken en onzekerheid voelen en dat mag je iemand ook niet gunnen om te leven in onzekerheid.
als jij geen enkel gevoel meer hebt voor deze jongen en wel krijgt van een ander lijk het mij het beste om eerst met je huidige vriend rustig te gaan praten wat je voelt en wta er gaande is.
probeer dit goed uit te praten en ga niet met ruzie uit elkaar.
zo zal je zien dat hij je ook niet gelijk buiten zou zetten op straat maar dat je rustig aan je gaat aanpassen aan je andere leven..
ik wens je in ieder geval veel sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is niemand hier die jou zomaar ff kan vertellen wat je moet doen.
Enige waar ik je mee kan helpen is het volgende.
Van het hele verhaal springen er een aantal dingen uit: Sleur, Spanning, irritatie en weet het niet zeker.
Ik zou daar even goed over na denken en dan kijken wat jou het beste lijkt om te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een week de tijd om goed na te denken. Ondertussen ook afstand van hem. Kijk of je hem heb gemist. Zo ja betekent dat genoeg. Nee, jammer maar einde verhaal. Laat je niet misleiden door je jeugdliefde. Even aandacht is leuk maar het kan misschien ook niet langer duren. Betreft zijn app voel je niet afhankelijk van hem. Blijf niet voor zijn app. veel sterkte en succ6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kort(door de bocht) maar krachtig,Kappen er mee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij twijfel altijd uitmaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het gevoel er niet is, dan heb je ook weinig aan die spullen. Spullen maken je niet gelukkig, liefde wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het beste is dat je met hem over je twijfels gaat praten, dat je eerlijk ga vertellen wat je gevoelens zijn over hem, je irritaties. Hij blijft lief doen omdat jij hem niet vertelt wat er aan de hand is ...misschien is hij nog steeds verliefd op jou en jij niet meer. misschien erger jij je aan hem omdat jullie nooit wat uitpraten...nooit geen woorden hebben is ook niet niet goed dat klopt zeker helemaal niet. Een gezonde relatie kent af en toe ook weleens woorden... Misschien heb je te veel gefantaseerd over huisje, boompje , beestje etc. nou weet ik niet hoe oud je bent want dat staat er niet bij ...
Als ik jou was zou ik toch zo snel mogelijk ophouden met een toneelspel te blijven volhouden en je ware gevoelens tegen hem vertellen...misschien heeft hij dan ook de moed om zijn gevoelens tov jou te vertellen..en ja dat over ik ben bang dat ik hem kwets ...zet dat maar gauw uit je hoofd want kwetsen doe je al door niets te zeggen...en je zal altijd kwetsen of je dat nou wil of niet ... zo is het leven... wat je nu doet is uitstel van executie en hij heeft dan misschien niet in de gaten wat er aan de hand is ... misschien heeft hij wel twijfels over zichzelf en blijft hij daarom lief uit angst dat hij jou misschien verliest...
dus ja eerlijkheid is in dit geval het beste en dan kan je samen kijken of er nog een relatie inzit of niet :)
beter advies kan ik op dit moment niet geven...en ja eerlijk zijn tov jezelf...twijfel is een teken dat er zowiezo al iets niet goed zit...ga eerst bij jezelf na wat dat kan zijn en ga dan eens met je vriend praten...sterkte en sukses
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doe wat FoxZuni zegt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De verliefdheid is weg bij jou, dat gevoel krijg ik.
De reden waardoor het is weg gegaan...die weet ik niet maar het zegt wel meer dan genoeg.
Dit is geen basis om te gaan trouwen, een huis kopen enzovoort. Je hoofd zou dat kunnen zeggen en denken...maar je gevoel zit tegenover gesteld.
Praten, praten en nog eens GAAN praten met je partner.
Eerst alles eruit gooien, wat jou dwars zit aan deze relatie.
Wel zo eerlijk naar hem toe want hij weet misschien van niets af en denkt dat alles goed zit tussen jullie. En na het gesprek...kun je opnieuw kijken en voelen of er iets is veranderd of niet.
Is er niets veranderd aan jouw gevoelens voor hem...en voel je meer voor die andere jongen...dan is het uitmaken een feit. Dan krijg jij een nieuwe kans en je partner ook.
Sterkte met onderzoeken. Je hoofd misleidt nog wel eens in dit soort situaties maar je gevoel niet.
Kijk wel hoe de situatie van die andere jongen is...dat je niet ergens instapt waardoor je nog verder van huis bent...
Eerlijkheid boven al, sterkte en groetjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou zeggen ga praaten met je vriend en zoek een op lossing voor je zelf in een huisje met problemen blijven zitten is ook niks en dat verdiend je vriendje ook niet sta op en doe iets met je leven