Hoe kom je er achter of een kennis morgen begraven wordt , en vooral waar ?

Een zeer goede jeugdvriend van mij heeft vorige week zeer plotseling zijn vrouw verloren aan acute leukemie.
Ik kende zijn vrouw niet zo goed , en we zijn elkaar al enige jaren uit het oog verloren , maar hebben nooit ruzie of zo gehad.
Via een gezamelijke kennis hoorde ik het slechte nieuws deze week maar hij wist alleen dat woensdag de begravenis was zonder enige details.
Kan ik op een site van de begraafplaats of van uitvaart ondernemers kijken om te zien welke "diensten"er morgen daar zijn ? Alle tips welkom !!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat sommige mensen lijken te vergeten, is dat een begrafenis niet alleen voor de overledene is. Voor veel mensen is de "dienst" of "mis" juist voor de familie en vrienden/bekenden, de "achterblijvers", om deze mensen te steunen in hun verlies.
Daarom is het misschien een beetje laat om er nu nog er achter te komen. Mijn idee is in de regio de diverse begrafenisondernemers te bellen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vraagsteller kan ook, als hij het adres van de achterblijvende jeugdvriend van de gemeenschappelijke kennis krijgt, een persoonlijke brief aan de jeugdvriend schrijven. Ik denk dat dat ook heel erg gewaardeerd wordt.
(Als vraagsteller natuurlijk niet inmiddels op de begrafenis is geweest).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Prima idee! @MevrouwvandenBerg. Zal zeker gewaardeerd worden, denk ik.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
@Natasjaf
Ik snap de gedacht, maar wat Jodokus zegt is zeker waar. Bij een begrafenis in besloten kring zal dit zeker vermeld worden in de advertentie of wanneer je belt naar de juiste locatie waar de uitvaart gehouden word. Ik vind het niet ongepast om naar een begrafenis te gaan waar je niet voor gevraagd bent. Soms weten mensen adressen van vrienden niet, of weten mensen die de uitvaart regelen niet wie er geïnteresseerd zou kunnen zijn. Toen mijn opa begraven werd werd er in een groot dagblad van NL en in de lokale krant een advertentie geplaatst. Ineens kwamen er allemaal mensen die mijn opa gekend hadden, maar waar de familie niets van wist. Waaronder 1 man met wie mijn opa in 40/45 in kamp Amersfoort heeft gezeten en met wie hij ontsnapt is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed voorbeeld @HeerV.
Bij een begrafenis/crematie is het helemaal niet raar om 'gewoon' maar te verschijnen en te condoleren, dit kan zeer louterend werken voor de familie en bekenden.

Het beste antwoord

probeer Mensenlinq eens. Volgens mij staan daar mensen waarvan een rouwadvertentie in de krant heeft gestaan,
Verder kun je dus de begraafplaatsbeheerder proberen te bereiken, of als je weet ok je vriend lid was van een kerkgemeenschap, die kerk bellen
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kijk op Mensenlinq.nl of daar de rouwadvertentie te vinden is. Daar staan meestal ook de gegevens over de uitvaart in.
Amadea
9 jaar geleden
Wat sommige mensen lijken te vergeten, is dat een begrafenis niet alleen voor de overledene is. Voor veel mensen is de "dienst" of "mis" juist voor de familie en vrienden/bekenden, de "achterblijvers", om deze mensen te steunen in hun verlies.
Daarom is het misschien een beetje laat om er nu nog er achter te komen.

Mijn idee is in de regio de diverse begrafenisondernemers te bellen.