Zodra je door je nieuwe partner aan je schoonouders wordt voorgesteld, heb je waarschijnlijk al een relatie met diegene.

Je hebt die mensen nog nooit gezien, maar zij weten al direct van je "wat" je met hun zoon of dochter doet en wat je voor diegene voelt. Wellicht hebben ze ook al een hoop fantastische verhalen over je gehoord en weten ze al een hele hoop over je.

Het kan voelen als op een sollicitatiegesprek, waarvan de managers je CV al gezien hebben. Stel nou dat je zo geweldig niet blijkt te zijn in hun ogen?
Alleen na een sollicitatie mag je weer naar huis en hoef je die mensen nooit meer terug te zien, terwijl je in dit geval misschien wel voor altijd aan die mensen vast zit. Een eerste indruk maak je maar één keer.

Je ziet plotseling hoe je vriend(in) zich gedraagt in familieverband en daar moet je nog aan wennen. Je moet je draai nog vinden in de familie, je moet nog ingeburgerd raken.
Daarbij vraag je je natuurlijk af hoe zeer de gezinscultuur verschilt met die van jou; wat kun je wel of niet zeggen? Schoenen uit of aan houden?
En de belangrijkste vraag; hoe ga je met je vriend(in) om met de ouders erbij?

Vanalles om jezelf af te vragen, terwijl je voortdurend op jezelf aan het letten bent en natuurlijk oplet wat de ouders wellicht van je zullen denken, vanalles dus om verlegen van te raken.

Tip: wees lekker jezelf. Een andere houding aannemen lukt misschien 1 keer, maar als je nog jaren met hen zal moeten doen, zul je vroeg of laat jezelf moeten laten zien.
Het gaat er uiteindelijk toch om dat je vriend(in) je geweldig vind? En dat vindt hij/zij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

omdat dit de ouders zijn van de persoon waar je van houdt en een goede indruk bij hen wilt achterlaten. Deze mensen kunnen je accepteren of compleet breken. Je wilt natuurlijk het liefst geaccepteerd worden, wellicht moet je nog JAAAAAAAAAREN met ze door ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 van mij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank dounja ._.
Meisje toch, dat is toch helemaal niet nodig.
Jij mag toch ook gewoon zijn zoals je bent, als iemand die ook meetelt en bovendien de vrouw van hun zoon.
Voel je niet onzeker, en blijf gewoon dicht bij jezelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien omdat jij je nog niet helemaal op je gemak voelt bij je schoonouders, dat heeft natuurlijk ook tijd nodig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan zijn dat je schoonouders totaal andere mensen zijn dan je eigen ouders. Hun levensstijl, manier van praten enz. ben je misschien niet gewend, waardoor je onzeker en dus verlegen wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je leest er nooit wat over: maar schoonouders zijn op de aarde gezet om jou het leven zuur te maken. Meestal krijg je ze vanzelf. En leuke schoonouders bestaan niet. Je hebt ze in twee soorten. Schoonouders waar op de een of andere manier nog net een beetje mee te leven valt en die van jou.

Het is altijd het zelfde. Na lang zoeken op sjofele schoolfeesten, in glibberige kroegjes en donkere discotheken heb je de liefde van je leven gevonden. Of in ieder geval iemand waar je het langer dan twee dagen mee uithoudt. Een echte seksgod(in) met ook nog een beetje inhoud, of gewoon lekker dom en gewillig. Hoe dan ook: precies wat jij wil. Deze jonge stoot is zelfs zo hot dat je alles voor hem/haar over hebt. Ook een ontmoeting met zijn/haar ouders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt eens bij het weeshuis langsgaan of je daar een aardige partner kunt ontmoeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is een goede, moet ik onthouden
Jouw talent laat je geen keuze:
Intelligentie zorgt voor een gemakkelijk aanpassingsvermogen.

Deze mensen echter zijn zo moeilijk te doorgronden dat jij niet weet waaraan je je eigenlijk moet aanpassen.

Dat maakt het heel ingewikkeld en vervelend voor jou.

Maar misschien is het wel een signaal (of punt voor aandacht) voor jouw relatie met je vriend!

Niet vergeten: het is jouw knappe koppie (intelligentie)!
Laat het niet je remfactor maar je innerlijke leider zijn!
Volg je gevoel in deze en laat je brein maar praten!
Dit keer mag die even niet meedoen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je niet gewend bent. Het gaat vanzelf wel over, na een tijdje.
Ik was begin ook verlegen. Da's bij iedereen zo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onzekerheid of ze je wel leuk vinden?