waarom willen mensen de andere sekse begrijpen?

mannen willen vrouwen doorgronden, vrouwen willen mannen snappen. Ik betrap mezelf er ook wel eens op dat ik benieuwd ben waarom mannen doen als ze doen. Is dit natuurlijk, aangeleerd? Of zijn mensen gewoon altijd nieuwsgierig naar wat ze nooit zullen weten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik ben niet geïnteresseerd in waarom alle mannen doen wat ze doen. Ik wil dat wel graag weten van mijn eigen man omdat dit het leven gewoon een stuk makkelijker maakt. Als je dan toch samen door het leven gaat, dan is het mooi als je elkaar begrijpt. Natuurlijk zal ik mijn man nooit 100% begrijpen en hij mij niet want mannen en vrouwen zijn daarvoor te verschillend maar dat houdt het ook weer spannend.

Ik moet zeggen dat ik daar soms ook wel nieuwsgierig naar ben. Zelf vind ik het bijvoorbeeld prachtig om te zien dat sommige moeders boven zichzelf uit kunnen stijgen, om hun kind te verzorgen en te helpen. Ik denk dat het natuurlijk gedrag is, het oerinstinct.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100