Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom willen mensen de andere sekse begrijpen?

mannen willen vrouwen doorgronden, vrouwen willen mannen snappen. Ik betrap mezelf er ook wel eens op dat ik benieuwd ben waarom mannen doen als ze doen. Is dit natuurlijk, aangeleerd? Of zijn mensen gewoon altijd nieuwsgierig naar wat ze nooit zullen weten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
548

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Pas als ze die begrijpen denken ze een relatie ermee te kunnen aanknopen... Maar dat is niet zo... Begrijpen is maar een klein aspect van een relatie... Het samen zijn is veel significanter...

Juist, je laatste opmerking is een goede... Mensen zijn altijd nieuwsgierig naar wat ze nooit zullen begrijpen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Iedereen wil graag weten hoe alles in elkaar steekt
ga je naar hans klok wil je ook graag weten hoe hij het doet.
Het leven is een ontdekkings reis waarin je steeds meer dingen begint te berijpen maar achter somige dingen kom je nooit achter.
Dat maakt het leven zo mooi.
als je alles wist zou het leven minder leuk maken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben niet geïnteresseerd in waarom alle mannen doen wat ze doen. Ik wil dat wel graag weten van mijn eigen man omdat dit het leven gewoon een stuk makkelijker maakt. Als je dan toch samen door het leven gaat, dan is het mooi als je elkaar begrijpt.
Natuurlijk zal ik mijn man nooit 100% begrijpen en hij mij niet want mannen en vrouwen zijn daarvoor te verschillend maar dat houdt het ook weer spannend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zit in ons, het is een systeem v/d natuur om je voort te kunnen planten. Anders zou de evolutie tot stilstand komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen zullen altijd nieuwsgierig blijven naar de andere soort, man of vrouw.
Dit houdt het levend spannend.
Ik hoef niet alles te weten of te doorgronden wat mannen doen, denken, of laten en als ik het al zou weten zou ik ze denk ik nog niet begrijpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand doorgronden of snappen dat gaat niet lukken. Zelfs pychiaters, die ervoor gestudeerd hebben kunnen dit niet. Alleen de grove trekken kunnen ze analyseren. Ze weten in grove lijnen hoe de menselijke psyche werkt. Je probeert wel de ander te begrijpen, achter de gedachtengangen van die persoon te komen om je voordeel ermee te doen. Om er beter en invoelzamer mee om te gaan, met die persoon dan hè. Dit omdat het het leven samen wat makkelijker te maken, hiermee kan je nl. conflicten voorkomen. Ook weet je zo`n beetje waar je de ander een plezier mee kan doen. Ook weer om het leven samen gemakkelijker te maken . Ik denk dat daarom de mensen de andere sekse willen begrijpen.
(Lees meer...)
amc
14 jaar geleden
Ik moet zeggen dat ik daar soms ook wel nieuwsgierig naar ben.
Zelf vind ik het bijvoorbeeld prachtig om te zien dat sommige moeders boven zichzelf uit kunnen stijgen, om hun kind te verzorgen en te helpen.
Ik denk dat het natuurlijk gedrag is, het oerinstinct.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding