Hoe troost ik mijn partner die de hersenbloeding van haar moeder (precies 1 jaar geleden) nog niet verwerkt heeft?

Toegevoegd na 29 minuten:
edit: de moeder leeft nog altijd en is goed hersteld, alleen is ze niet meer de oude en dat zal ze ook niet snel worden

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ten eerste wil ik je zeggen dat ik het heel attent van je vindt dat je een manier wilt vinden om je partner te helpen..petje af!
Ten tweede: praat veel met je partner en zeg haar dat haar moeder er toch redelijk goed vanaf is gekomen.Laat haar kijken wat haar moeder nog kan en wat haar moeder bereikt heeft na een jaar.Het heeft tijd nodig om goed te herstellen na een hersenbloeding en iedere dag is weer een stapje verder naar genezing.
Ga samen met je partner en je schoonmoeder (en vader als ie er nog is) wat leuks doen,en vergeet even de zorgen.Dan ziet je partner dat haar moeder nog kan genieten van kleine dingetjes en het zal jullie allemaal goed doen...
Nogmaals..heel lief dat je een oplosssing zoekt om je partner te helpen...
Ik wens jullie alle goeds toe voor nu en in de toekomst...Liefs...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dikke + erg mooi gezegd;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel

Andere antwoorden (8)

Geduld hebben naar haar... en laat zien dat niemand het eeuwige leven heeft en dat ze het leven moet gaan oppakken op enig moment... Ze heeft geen keuze... Iedereen moet door...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat klopt
AWM
14 jaar geleden
"Laat zien dat niemand het eeuwige leven heeft"?
Hoe doe je dat? Uitstapje naar het kerkhof?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb jij nog wel een partner XiniX? t`Zal mij niks verbazen dat ze allang is gevlucht...
Door er met haar over te praten. Praat over haar moeder en over haar gevoelens. Haal herinneringen op, biedt een troostende schouder aan enz. Communiceren helpt!!

En gun haar ook haar verdriet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
praten van uit je hart. klinkt cliché maar is het beste medicijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door haar mee te nemen naar iets waar ze nooit eerder is geweest, dan kan ze der gedachte ergens ander op zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga samen naar haar moeder toe, en praat met haar hier over. Deel wat jij zou voelen als het jouw moeder is / was, maar vooral vraag en luister wat zij te vertellen heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel veel kun je in concreto niet doen, behoudens er zijn voor haar en te luisteren indien zij daar behoefte aan heeft. Tis heel moeilijk maar mensen die rouwen willen dat meestal in stilte doen en op hun tijd, zoiets laat zich eenvoudig niet leiden. Je kan proberen iets liever voor haar te zijn, net ff een aai over haar bol extra te geven, en haar het moment te laten bepalen of ze er over wil praten. Mannen hebben altijd de neiging om ergens een tastbare oplossing voor te bedenken ook inzake emotionele aangelegenheden die géén oplossing hebben.
Dat is frustrerend, maar geef haar een luisterend oor, een extra knuffel, denk ik het meest waardevolle wat je nu kunt betekenen.
Sterkte voor jou en je partner.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooral luisteren, en er zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haar verdriet laten voelen en er voor haar zijn. Begripvol zijn. Je verwacht kennelijk dat ze er na 1 jaar overheen moet zijn? Respecteer haar verdriet en probeer samen of geef haar de ruimte er voor haar moeder te zijn. Ik wens je sterkte. Luister naar haar en sla een arm om haar hen als ze het moeilijk heeft.

Toegevoegd na 1 minuut:
Organiseer eens iets leuks waar haar moeder nog van kan genieten met jullie erbij. Dan ziet je partner misschien ook dat haar moeder op haar manier kan genieten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een warm en goed antwoord+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok ,mooi dat je er voor haar wilt zijn.