Om welke reden worden mensen tijdens een vakantie in MVV procedure het land uitgezet?

Mijn Bulgaarse verloofde (Arts) werd in 2001 zomaar onterecht volgens advocaat, tijdens een vakantie in MVV procedure van 6 jaar Nederland uitgezet terwijl wij beiden geen antecedenten hadden of met gevaarlijke zaken bezig waren.
Daarna werd ieder contact verhinderd, telefoon afgeluisterd en gestoord/ verhinderd, en brieven achtergehouden in Nederland!
Alle pogingen om de reden te achterhalen werden met niets afgedaan.
Ikzelf vermoed dat iemand mij een code heeft bezorgd die niet wilde dat wij gelukkig zouden worden. Graag had ik van iemand de waarheid of weg daar naar toe geweten. Kan mij iemand helpen want ik ervaar tot nu toe nog telkens de last ervan met instanties in welke vorm dan ook?!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Bulgarije behoorde in 2001 nog niet tot de Eu en was dus geen zgn Schengenland.
Als men als Bulgaarse inwoner binnen een periode van zes maanden langer dan 90 dagen in Nederland wilde verblijven diende de persoon in Nederland (de referent) een Machtiging tot Voorlopig Verblijf (MVV) voor deze buitenlandse persoon aan te vragen.
Tijdens de looptijd van de MVV-aanvraag mocht de vreemdeling niet in Nederland verblijven om de beslissing op de aanvraag af te wachten. (Dat is te lezen in de Vreemdelingencirculaire (B1/1.1.2))
Wanneer de buitenlander of de aanvrager (u in dit geval) niet aan de gestelde voorwaarden voldeed, werd de aanvraag afgewezen.

Toegevoegd na 22 minuten:
Er zijn gevallen bekend dat men op het briljante idee (volgens de aanvrager dan) kwam om zodra de zaak liep een toeristenvisum in het buitenland aan te vragen en naar Nederland kwam. Dan na drie maanden terug ging naar het eigen land en de MVV daar ophaalde. Dat alles met als excuus: “afwachten” is niet hetzelfde als “vakantie”.
Maar zolang een MVV-aanvraag loopt kan de aanvrager in principe geen Schengenvisum voor kort verblijf (tussen 1-90 dagen) krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat JoanDArc zegt is natuurlijk waar. Ik zou verwachten dat de betrokken instanties onze gast180795 en haar vriend daarover informeren en niet alle contact verhinderen, brieven onderscheppen ed. Hier moet minstens ook iets anders aan de hand zijn.