Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat komt er na "kleuter"?

Eerst heb je baby, dan dreumes, peuter, kleuter en wat komt daarna? Hoe heten de leeftijdsgroepen tussen de kleuter en de puber?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
26.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

baby
dreumes
peuter
kleuter
schoolkind
puber
(adolescent
volwassen)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
embryo, foetus :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@tom12e: daar werd niet naar gevraagd

Andere antwoorden (11)

Schoolkind

Toegevoegd na 32 seconden:
Een schoolkind is een kind van 6 tot 12 jaar. In Nederland zit een schoolkind in groep drie tot en met acht van de basisschool. In Vlaanderen volgt het kind het eerste tot het zesde leerjaar van de lagere school. Het kind leert daar onder andere schrijven, lezen en rekenen. Leren speelt hierbij een belangrijke rol. Motorische vaardigheden kunnen nu worden aangeleerd. Schoolkinderen gaan naar clubs en verenigingen, waar onder andere zwem- en muziekles gegeven wordt, of stappen naar het deeltijds kunstonderwijs. Over het algemeen is er een steeds grotere variatie in prestaties tussen individuele kinderen. Meisjes worden uiteindelijk sneller rijp dan jongens die wat later volgen. In deze leeftijd zullen de kinderen langzamerhand leren met geld om te gaan en krijgen ze zakgeld van hun ouders.

Het denken wordt nog steeds sterk beheerst door wat het kind waarneemt. Het kind ziet nog geen samenhangen, nog geen oorzaak-gevolg-verbanden. Dat betekent dat het nog niet denkt: als ik eerst dit doe, dan gebeurt er dit en vervolgens dat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is iemand van 10, 11 en 12 dan? Een schoolkindtiener? Een tienerschoolkind?
tiener dan volwassen. en puber maar dat licht aan de persoon
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kind. Soms een kloter genoemd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men noemt ze soms wel etterbakjes,maar dat is zeer persoonlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eicel · zygote · embryo · foetus · baby · peuter · kleuter · kind · puberteit · adolescent · volwassene · bejaarde · centenarian · sterven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeer volledig antwoordxD maar wat is het als je centenarian bent? +je trouwens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met het guiness boek onder je arm gesprekjes aanknopen. en max kijken natuurlijk
Fietsenrek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Monster noemen ze ook wel ééns.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Baby, Dreumes, Peuter, Kleuter, Kind, Tiener, Puber, Jong adolescent, Adolescent, Bejaarde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
babies zijn, dreumesen, peuter en kleuters zijn geen kinderen dus.. :-s
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je te zeggen: Zijn baby's, dreumesen, peuters en kleuters dan geen kinderen? Ik snap je reactie niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uh..ja, dat bedoelde ik hihi. tikgeblek :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat zijn ook kinderen. Baby's, peuters, kleuters, tieners en pubers hebben allemaal een extra benaming. Ik denk omdat dat grotere ontwikkelingsfases zijn. Een bejaarde is ook een adolescent. Een bejaarde krijgt alleen weer een extra benaming.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je krijgt van mij een + voor goeie vraag.
Want iets anders dan schoolkind kan ik niet bedenken, maar het klinkt niet lekker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding