Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verwijder ik mijn naam van de hypotheekakte?? mijn ex woont er nog en we zijn niet getrouwd geweest oid

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
818

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Concreet houd het in als beide personen de hypotheek akte getekend hebben beide verantwoordelijk zijn voor deze hypotheek , dus als je ex niet zou betalen , komt de bank echt wel bij jou winkelen of je er niet woont of wel , wil op safe gaan zou ik met je ex of bank of notaris overleggen hoe je daar mee om moet gaan , de bank zal dan beoordelen of je ex deze kosten alleen kan dragen , zo niet dan kan hier een gedwongen verkoop uit ontstaan , en eventuele rest schuld kom op beider schouders te rusten , maar in geval van winst moet het verdeeld worden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Terug naar de notaris, samen met je ex en de hele akte aan laten passen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt met je ex overleggen of je ex jou wil uitkopen of dat jullie samen het huis te koop gaan zetten. Eventueel heb je hierbij juridisch advies nodig als jullie er samen niet uitkomen. In de bronnen vind je meer informatie hierover.

Na uitkopen of na verkoop van de woning wordt er een nieuw hypotheekakte bij de notaris vastgelegd op de naam van je ex en wordt dit ook aangepast bij het kadaster.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
teusvh
10 jaar geleden
En de hypotheekhouder (meestal een bank) moet er wel mee instemmen natuurlijk. Die is partij bij het contract.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding