In volendam heten veel mensen Schilder of Smit met de achternaam.Zijn die allemaal familie?

Zijn dat allemaal broer en zus,of neef en nicht?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.1K
jc54
14 jaar geleden
En vlak de Keizers niet uit. keysers, keyzers, keisers.

Het beste antwoord

Volendam is van oudsher een vrij besloten gemeenschap, waar relatief weinig gehuwd wordt met families van buiten. Om dezelfde reden komen in Volendam ook bepaalde ziektes voor, die je elders niet zo vaak ziet, maar wel in besloten dorpen.

En als er zich dan eens een Cabau van Kasbergen vestigt, dan is ze ook zo weer weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat heb je helemaal goed gezien, het gros zijn bloedverwanten. Iets wat vaker voor komt in bijvoorbeeld Scheveningen is dit ook het geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zal allemaal wel wat bloedverwantschap in zitten, maar ik denk toch dat je dan wat verder terug moet in de tijd.Ergens in de buurt van de over-over-over achter neven en nichten, of of verder.