Wat voelt een man, als hij verliefd is?

Van vrouwen weet ik het wel; ze kunnen alleen nog maar aan hém denken, over hém praten, ze stelt zich al een toekomst samen voor, verzint namen voor de kinderen, enz. enz.
Maar waaraan denkt de gemiddelde man?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

mijn vriend zegt: aan hoe hij zijn verovering het gelukkigst maakt, zodat hij haar niet kwijtraakt aan een ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ongeveer hetzelfde als in je toelichting.
Verander hem in haar ,zij in hij enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn ogen zijn er twee soorten verliefdheden voor de ander .

De eerste vorm van verliefdheid ontstaat gedurende de puberteit en de adolescentie en in de twintig begin dertig. Voor beide geslachten is een ongeremd verlangen naar de ander , gecombineerd met het verlangen om seksueel bij elkaar te komen. Ik geloof niet dat dit verschilt wat betreft mannen en vrouwen. Wel kunnen mannen makkelijker pure seksuele gevoelens hebben voor anderen , maar dat gaat dan weer vaak niet samen met verliefdheid.

De tweede vorm van verliefdheid gebeurt rond de dertig , veertig . Deze vorm heeft meer kenmerken in zich van het je ontwikkelen met de ander. Alle kenmerken die jij omschreef ( aan de ander denken , over de ander praten, een toekomst samen voorstellen , aan eventuele kinderen denken ) , zijn er . Maar er is meer .
Hier zijn er wel verschillen tussen mannen en vrouwen. Waar mannen een midlife crisis met een verliefdheid combineren en dus denken aan al die dingen die ze hadden kunnen hebben met de nieuwe ander waar ze verliefd op worden . En dus denken aan de seks en het avontuur.
Daar voelen vrouwen dat ze met hun verliefdheid op hun nieuwe man kunnen groeien, zich zelf ontwikkelen , de rol van moeder kunnen ontstijgen , met de ander opnieuw kinderen kunnen krijgen , en voor zich zelf ( eindelijk ) ook eens honderd procent kunnen genieten. Ook spirituele gevoelens kunnen hierbij ontstaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwarring, je hele wereld wordt op zijn kop gezet.
Moeite met eten, en met slapen.
Je gedachte draait de hele tijd om de persoon op wie je verliefd bent.
Dit speelde zich af toen ik puber was.
Het sexuele element speelde een minder belangrijke rol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een vrouw maakt zich zorgen over de toekomst- tot ze een man heeft.

een man maakt zch nooit druk over de toekomst- tot hij een vrouw heeft