Hoe vertel je iemand dat je je ergert aan diegene?

En daar ook iets mee bereikt? Ik ken iemand die regelmatig luidruchtig zucht en steunt. Diegene is helaaselijk mijn moeder.

Weet jij het antwoord?

/2500

1. Vraag, als het de volgende keer weer gebeurt, of zij van haar handeling bewust is. 2. A. Zo nee, zeg dan direct dat je het storend vindt dat ze vaak van die geluiden maakt en vraag of ze in het vervolg erop kan proberen te letten. 2. B. Zo ja, vraag of ze zich kan indenken dat het voor anderen een irritant gehoor kan zijn. Indien ze bevestigend antwoordt, geef dan te kennen dat jij zo'n andere bent. 3. Waarschijnlijk laat ze nu zelf al weten dat ze er vanaf nu op zal letten. Zo niet, vraag dat dan. Eventueel kun je voorstellen om haar een briefje te geven en haar te verplichten iedere keer dat ze een zucht of steun slaakt een streepje op het briefje te zetten. Evalueer dat dan bijvoorbeeld eens per week en kijk of er een teruglopende lijn blijkt. Succes. Toegevoegd na 28 seconden: Edit: bij 1. moet 'zich' ingevoegd worden.

Dat is vrij lastig om te zeggen dit of dat moet je doen. Maar er zijn 2 goeie manieren denk ik; Het gewoon eerlijk zeggen, mam waarom zucht je zo? Ik vind het behoorlijk frustrerend. Maar je zou het ook zelf kunnen doen als je moeder er is. Ga zelf zuchten en steunen. Misschien zegt ze er wat van en dan kan je zeggen dat heb ik van jou over genomen. In ieder geval heel veel succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100