Meestal omdat jongens later "volwassen" zijn als meisjes. Jongens komen later in de puberteit. Dus met een paar jaar verschil zijn ze emotioneel ongeveer even oud.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Meiden komen gemiddeld 2 jaar eerder in (en door) de puberteit dus ze zijn eerder/jonger volwassen dan jongens. Als meisje begrijp je dan niks van nog puberende jongens of jongens die zelfs nog moeten beginnen aan de puberteit en ook zijn de jongens voor dat ze beginnen aan de puberteit helemaal niet bezig met meiden.

Meiden hebben dus een voorsprong en zullen voornamelijk met oudere jongens willen omgaan maar goed dat is een gemiddelde.

Op latere leeftijd zie je ook wel dat de man vaak ouder is dan de vrouw.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal correct. Ik geef les (vrijwilligerswerk) aan een groepje van 16-jarigen: 4 jongens en 1 meisje. Die meid lijdt daar soms echt onder, omdat zij met veel dingen op een totaal anders golflengte zit als die jongens. Ze klaagde vorige week nog dat "zij" (wijzend naar de jongens) "een mentale leeftijd van 12" hadden. ...en soms lijkt het daar inderdaad op. Een plus trouwens voor die laatste opmerking, want dit fenomeen strekt zich echt wel uit buiten de tienerleeftijd. Sowieso worden de meeste mannen natuurlijk nooit helemaal volwassen ;-)