Kunnen hoofdluizen een saunabezoek overleven?

Gaan hoofdluizen dood in de sauna? Zo ja, hoe lang moet je minimaal in de sauna blijven, en bij welke minimumtemperatuur?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Kinderen
12.5K

Antwoorden (2)

Door middel van de sauna kan u luizen, vlooien en schaamluizen verwijderen van het (naakte) lichaam als van de kledij(zo lang als nodig ophangen in de stoomcabine).
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee. Paar dagen later heb je weer last dan. Of je moet twee weken lang drie keer per week gaan. Maar dan nog lopen ze vrolijk op je jas of kussen rond.
Gewoon prioderm dimeticon in het haar en kammen maar. En dan een week later nog eens. Ben je ze gegarandeerd kwijt.
Ja. Zolang jij bestand bent tegen de temperatuur in de sauna zijn zij dat ook.Waar ze niet tegen kunnen is bevriezing.Kleding waar luizen in zitten kun je verpakt in plastic in de diepvries doen je kunt dan de volgende dag de 'lijkjes' vinden.Ook kunnen ze niet tegen wassen op hoge temperatuur.Neten verwijder je het best met een goede netenkam.
Dus om hoofdluizen weer kwijt te raken werkt veel kammen met een goede netenkam,en al je kleding en beddengoed goed wassen het best.Bij vorst hang je jassen etc buiten.
Hoofdluizen zijn resistent tegen de meeste shampoos die aangeboden worden om hen te verdelgen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Je doodt dus de neten niet, niet door bezoek aan sauna.hoofdluizen zijn dan wel (tijdelijk) weg.