Moet je je ware liefde achterna gaan of genoegen nemen met een "tweede" liefde?

Toegevoegd na 5 dagen:
Ik heb het nl een beetje verpest.. Niet dat we ooit iets hadden, maar wel zozeer dat dat waarschijnlijk ook nooit zal gebeuren..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor de leuke vraag.

Antwoorden (15)

Je kunt nooit genoegen nemen met een tweede liefde..dat is namelijk geen echte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk moet je gewoon altijd je eerste liefde overslaan en meteen met de tweede beginnen.
14 jaar geleden
Als je ware liefde niets voor jou voelt, kun je beter een paar weken liefdesverdriet hebben en op zoek gaan naar een nieuwe liefde.........
14 jaar geleden
Eerst achterna gaan? Die heeft je dus verlaten, zit het er in als je het voor elkaar krijgt haar terug te winnen ze het weer flikt. Dus ga voor de tweede.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je ware liefde achterna gaan tot zij of hij een ander heeft. en de liefde is geblust. Wie zou er jouw tweede keus willen zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Achterna gaan natuurlijk, die kun je toch niet laten lopen??

Ik zou doorgaan tot ik 100% zeker wist dat diegene echt NIKS meer voor mij voelt.
En dan zou ik eens kijken of of ik dat gevoel weer voor een ander zou krijgen. En dan daar voor gaan, helemaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Altijd je ware liefde achterna gaan, altijd... Jij doet namelijk niet en nooit niet anders... Als die ware liefde zogezegd wegvalt, dan wordt meteen je destijds tweede keus je ware liefde... Dat wat waar is, is waar... Dat geldt overal voor, ook voor liefde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het wel een ware liefde als jij als enige dat zo ziet? Ik denk dat ware liefde een samensmelting is van twee mensen. Misschien heb je wel meer dan één ware liefde. De tijd veranderd,mensen veranderen,behoeftes veranderen, de ware liefde dus misschien ook wel...

Toegevoegd na 1 minuut:
En wordt je tweede liefde dus misschien ook wel een ware liefde
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij het idee hebt 'de ware' te hebben gevonden, wat is dan de aanleiding om überhaupt te denken over een tweede keus of "tweede" liefde?

In deze sprak mij het gedicht van Ingmar Heytze erg aan:

Liefste onbekende..

Wat ben ik blij dat ik je nog niet ken.
Ik dank de sterren en de maan
dat iedereen die komt en gaat
de diepste sporen achterlaat, behalve jij,
dat jij mijn deuren, dicht of open,
steeds voorbijgelopen bent.

Het is maar goed dat je me niet herkent.
Kussen onder straatlantaarns
en samen dwalen door de regen,
wéér verliefd zijn, wéér verliezen,
bijna sterven van verdriet -
dat hoeft nu allemaal nog niet.

Ik ben nog niet aan ons gehecht.
Ik kijk bepaald niet naar je uit.
Neem de tijd, als je dat wilt.
Wacht een maand, een jaar,
de eeuwigheid en één seconde meer -
maar kom, voor ik mijn ogen sluit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord! +
Dat hangt er van af of je 'ware liefde' er nog voor je is. Is het wederzijds?

Wanneer dit niet zo is, geloof me, eens kan er een nieuwe liefde zijn die net zo waardevol is dan je 'nu ware liefde'. en soms zelfs nog wel eens waardevoller maar dit gevoel of geloof kan je nog niet opbrengen omdat er voor jou maar één ware liefde is. Zo begrijp ik dit tenminste uit je vraag.

Wanneer je nu denkt genoegen te moeten nemen met een tweede liefde dan is deze tweede liefde niet sterk genoeg anders zou je dit niet vragen en of zo benoemen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bedoel je met achterna gaan. Als hij geëmigreerd is en jouw niet heeft meegevraagd dan is het duidelijk.

Als je grote liefde bij je weg is gegaan in de letterlijke zin van het woord, dan ligt het aan je eigenwaarde wat je hier mee doet.
Dan zou ik er niet achteraan gaan.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, geen genoegen voor 2e liefde. Want ware liefde bkijft voor eeuwig je ware liefde die vergeet je namelijk nooit.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat moet!

Maar moet van beiden kanten komen

Is dit niet het geval ja dan zit er niks anders op dan los laten..

Toegevoegd na 57 seconden:
En er zal vanzelf weer ruimte komen voor een nieuwe liefde.

Toegevoegd na 13 uur:
Wat je dan ook weer als ware liefde kunt ervaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij denkt dat je nog een kans maakt zal ik zeker erachter aan gaan. Weet je zeker dat die ander de ware liefde is? Wat maakt iemand een ware liefde? Want misschien is die ander de ware liefde maar ben jij niet de ware liefde voor die ander. Dat moet je wel zeker weten.

Want misschien is de tweede liefde voor jou een tweede liefde maar ben jij de ware liefde voor die tweede liefde. Dat betekent dat de tweede liefde misschien wel veel beter voor jou is.

Ik wil eigenlijk alleen maar zeggen, check even hoe graag je zelf je ware liefde achterna wilt gaan en of jij dit ook voor die persoon bent. Want anders........ga voor de tweede.

Anders gezegd, hoe weet je dat jou ware liefde bestaat? Kan je het niet beter een soulmate noemen? En is het dan niet mogelijk om meer soulmates te hebben? Kan het niet zo zijn dat er op elke potje 2 dekseltjes passen en op elk dekseltje 2 potjes passen?

Succes met je keuze!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof niet in 'De Ware'. Ik geloof dat er voor iedereen vele potentiële waren zijn. Niet met iedere ware zal het iets worden, en niet met iedere ware zul je iets eeuwigs hebben.

Als je je daarvoor openstelt, zou het kunnen dat die 'tweede liefde' óók een ware blijkt te zijn. Of niet, maar dan kun je nog steeds een mooie en waardevolle tijd samen hebben.

Wat wel belangrijk is: als je je huidige geliefde altijd als tweede keus blijft beschouwen, kun je je afvragen hoe eerlijk dat is tegenover de ander, die misschien wél helemaal gaat voor de relatie. Als je daarmee doorgaat, ontneem je de ander de kans om iets moois te krijgen met iemand die hem/haar niet als tweede keus beschouwt.