Hoe weetje dat een relatie in een broer-zus relatie kan gaan eindigen?

Aangezien je dus net zo gek en veel plezier met die gene kan hebben. Raakt het nu een beetje in de war in de boven kamer. Wanneer weetje dat het wel kan eindigen in een broer-zus relatie en wanneer niet?

Want iemand moet je dus zodanig kunnen prikkelen dat je gek op diegene blijft, maar waar blijf je gek op? Mensen die op je lijken of deels op je lijken?

Is het niet zo dat broer-zus relaties vooral voorkomen bij mensen die erg verschillend van elkaar zijn maar toch af en toe het erg gezellig met elkaar kunnen hebben?

Ik snap er niets meer van

Toegevoegd na 57 minuten:
Heb je elkaar dan lichamelijk nooit aantrekkelijk gevonden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom toch steeds weer die relatievragen theebeker,beerte?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een zus die er goed uitziet maar ik heb haar nooit lichamelijk aantrekkelijk gevonden. Kan me er ook niets bij voorstellen, zou het idee erg smerig vinden. En je hebt samen dingen meegemaakt en daarom blijf je verbonden. Maar uiteindelijk start je je eigen leven op, etc, dus dan raak je wat meer los van elkaar. Als er geen familieruzies komen, blijf je natuurlijk wel bij elkaar op de verjaardag komen etc. Je houdt die band want je bent op dezelfde manier opgevoed. Als die band echter alleen biologisch is, tja, en je hebt geen klik, dan zul je geen band hebben met je broer/zus. Er moeten wel overeenkomsten zijn.

Antwoorden (4)

Dat weet je nooit en een relatie kan niet eindigen in een broer en zus relatie, die kan eindigen... Maar nooit in een broer en zus relatie, dat kan niet... Dat is een tussenstadium, dat is nooit het eindpunt...

Als je de ander liefhebt, dan heb je alles lief innerlijk en uiterlijk... Is de uiterlijke aantrekking er niet meer dan is de innerlijke aantrekking er ook niet meer, en dan is het einde van die relatie in zich, al dan niet met een broer en zus relatie als tussenvorm...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat weet je niet van te voren. Daar kom je langzamerhand achter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt m.i. van de personen zelf af die een broer/zus relatie hebben.

Wanneer zij tevreden zijn in deze relatie en geen behoefte hebben aan een intieme relatie, kan zo'n relatie best stand houden.

Waar blijf je gek op? dat kan op verschillende dingen zijn.
Het is in een relatie zéér belangrijk om maatjes te kunnen zijn, samen te kunnen praten en wanneer dat in een broer/zus relatie wel aan de orde is, dan is dat iets wat mogelijk vooropgesteld wordt.

De meeste mensen zoeken een partner die dát heeft wat de ander niet heeft in haar/ zijn karakter omdat je dat dan nodig hebt, of omdat je ook zo wilt zijn. Zo zie je vaak dat iemand die onzeker is een persoon zoekt die vol zelfvertrouwen is.

Wanneer de relatie veranderd is op het gebied van sexuele aantrekkingskracht, hoeft het niet zo te zijn dat het er nooit geweest is, het kan dan afgenomen zijn door allerlei oorzaken. Dat verschilt natuurlijk van persoon tot persoon.

Mensen kunnen prima samenleven zonder sexualiteit, als zij daar alle twee geen behoefte aan hebben, want die mensen zijn er!

Je vraag of het beeindigd moet worden? Dat hangt af van de behoefte, de tevredenheid in de relatie.

Hoop dat je hier wat mee kunt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je vraag; wanneer weet je wel of niet dat het kan eindigen in een broer/zus relatie;
Wanneer er geen sexualiteit is. Wanneer weet je of het zo kan eindigen? Dat kun je m.i. alleen aanvoelen wanneer de sexuele aantrekkingskracht sterk verminderd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als partners echt om elkaar geven eindigt de relatie niet in een broer-zus relatie, maar gaan ze er hard aan werken om dit weer om te buigen tot een echt partnerschap.

Je weet nooit of, en zo ja, wanneer dit zal gaan gebeuren, maar je kunt er wel voor op je hoede zijn. Wanneer een stel kinderen krijgt verandert er een heleboel. De aandacht die eerst alleen voor elkaar was moet nu ook gedeeld worden met kinderen. Kinderen slokken aandacht op, tijd, maar vooral ook energie. Vele (nee, niet alle) moeders (soms ook vaders) rollen 's avonds doodvermoeid hun bed in en hebben geen zin meer in seks. Langzamerhand raakt de behoefte aan seks op de achtergrond, en uiteindelijk accepteert de partner dat. Op een gegeven moment wordt het al als normaal gezien.
De partners geven nog wel om elkaar, maar zitten meer in een platonische relatie.
Nu gaat het erom hoeveel energie ze nog over hebben, en of ze nog de wil hebben om dit te veranderen. Want dat kan.
Maar als ze het niet meer willen zijn ze al te ver uit elkaar gegroeid, en dan eindigt de relatie inderdaad op dat punt.

Stellen met kinderen moeten dus vooral ook nog tijd en energie voor elkaar in hun leven vrijmaken. Desnoods gewoon iedere week een avond voor elkaar inplannen. Klinkt niet romantisch, maar kan een hoop problemen voorkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar dat partners uit elkaar groeien ben jezelf ook bij. Je kiest een partner uit die bij jou past en dan is de kans dat je uit elkaar groeit erg klein. toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een relatie is iets waaraan je samen moet werken. Het is echt niet zo dat je bij elkaar past en dat daardoor alles vanzelf wel goed komt. Als dat zo is waren al die talloze scheidingen niet nodig. Het uit elkaar groeien daar ben je zelf bij, en als je echt bij elkaar past dan ga je voor elkaar, dus dan doe je alle mogelijke moeite om weer tot elkaar te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt, het komt niet vanzelf goed daaraan moet je beide werken. Maar je zegt zelf dat als je bij elkaar past het niet zal gebeuren, wel moet je er alles aan doen dat het niet gebeurd. Dus, als mensen uit elkaar gaan dan wil dat eigenlijk zeggen volgens wat je zegt dat ze dus niet bij elkaar pastte? Want je zegt zelf hier boven , wanneer je bij elkaar past dan laten twee menen het niet zover komen, en is het er dan lossen ze het samen weer op.
En wil je daarmee zeggen dat de scheidingen komen omdat men geen energie in elkaar meer wilt investeren, maar dat betekent dan toch ookal automatisch dat ze niet bij elkaar pastte?