Hoe komt het dat sommige relaties eindigen in een vriendschap?

Waaraan kan je bijvoorbeeld merken dat , dat bij jou ook kan gebeuren? Ik kan de relatie met mijn vriendin ook zien als een goede vriendschap. Wil dat dan zeggen dat we meer vrienden dan partners zijn?

Waaraan kan je dus merken dat je beter vrienden kan zijn dan een relatie samen te hebben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Een relatie kan niet eindigen in een vriendschap... Het kan verder ontwikkelen tot een vriendschap... Vriendschap is iets nog veel hogers dan een relatie...

In een relatie eisen of op zijn minst verwachten beide partijen iets van elkaar, bij een vriendschap is dat niet zo... Bij een relatie leunt en steunt men op elkaar, bij een vriendschap hoeft dat niet eens...

Als een relatie eindigt kan dat nooit in een vriendschap eindigen, nooit... En je kunt ook geen vrienden zijn voordat je een relatie met elkaar gehad hebt, omdat er dan altijd een lichamelijke wens blijft liggen van minstens een van de twee partijen...

De vriendschap waar jij het wellicht over hebt is kameraadschap... Kameraden zijn mensen die samen willen trekken om hun levenspad... Bijvoorbeeld je bent op de camina, die wandeltocht naar Compostella en onderweg tref je iemand die dat ook doet, dan kun je kameraden worden, samen optrekken naar een gemeenschappelijk doel... Dat kan wel, maar dat is dan geen vriendschap...

En ik moet de eerste twee personen nog tegenkomen die een relatie beëindigd hebben en daarna vrienden bleven, dus partners die niet bij elkaar konden leven en daarna vrienden werden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat jij bedoelt te zeggen is: een vriend is een vriend en kan nooit meer dan dat worden, dus kunnen ze ook nooit een relatie beginnen. Het kan wel maar is dan op andere feiten gebasseerd.

Andere antwoorden (4)

als je heel goed met elkaar kan opschieten maar geen zin hebt in gemeenschap enzo dan kan je beter vrienden worden
14 jaar geleden
soms kan het voorkomen dat de passie in de relatie op is, je bent als het ware uit elkaar gegroeit maar er is geen ruzie, haat of nijdt.. dan kan er heel goed vriendschap over blijven zolang het gevoel van beide kanten oke is..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je geen behoefte meer hebt aan sex met je partner.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je elkaar nog wel ziet zitten... maar niet meer helemaal als partner... dan blijft vriendschap over...

Maar pas op... want liefde en haat zitten dicht bij elkaar... het kan zomaar omslaan naar vijandschap.