Waar kan ik gastouders vinden? In ben 16

Ik ben gisteren uit huis gegooid door m'n stiefvader. ik woon nu tijdelijk bij m'n opa en oma, maar ik wil hun er niet mee belasten.
nu kwam iemand op het idee om misschien bij gastouders te verblijven. maar hoe kan ik dat regelen? en waar kan ik er een vinden?

aub plaats reactie als u iets weet, want ik kan en wil echt niet meer terug naar huis.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meteen morgen naar buro jeugdzorg
Die helpen je verder
Niet bellen maar naar binnen stappen
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien kan je ook op kot gaan met een kotmadam.het bestaat nog hoor maar heel zelden komt het nog voor
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je geen ooms of tantes waar je terecht kan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kot? kotmadam? wablief?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je al met je opa en oma erover gehad? Misschien vinden zij het helemaal niet vervelend, of vind je het zelf niks om daar te blijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
MrTomaat: dat is Vlaams voor op kamers gaan bij een hospita.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt allemaal ik al jullie tips volgen!
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Hoi GSam, het is misschien een vreemde vraag, en je hoeft er niet op te antwoorden als je dat niet wilt. Maar je zegt dat je door je stiefvader uit het huis bent gegooid, waar is je moeder dan in dit verhaal? (sorry als ik iets pijnlijks vraag) En je opa en oma kunnen die verder niets voor je betekenen?
Een gast gezin lijkt me ook niet alles, je hoort zo veel nare en enge verhalen tegenwoordig.

Het beste antwoord

Zoals al gezegd kan je overleggen met Bureau Jeugdzorg hoe nu verder. Zij kunnen met je meedenken en je helpen.
Als je 16 bent dan zijn gastouders of pleegouders uit je familie of vrienden/kennissenkring misschien een optie. Bij "vreemde" (--> voor jou onbekende) gastouders zal je niet snel meer terecht komen. Dat heeft te maken met je leeftijd. Weet je mensen in je omgeving waar je misschien zou kunnen/willen wonen? Wat kunnen je opa en oma betekenen. Jij zegt dat je hen niet wil belasten maar hoe kijken zij er tegenaan?
Wat een andere optie is, is hulp krijgen bij zelfstandig leren wonen (kamertraining of zelfstandigheidstraining). Ook daar kan Bureau Jeugdzorg je bij helpen.

succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gewoon met je opa naar bureau jeugdzorg gaan.
Deze kun dan eventueel bemiddelen, maar ook voor een tijdelijke cq permanente oplossing zorgen.

Veel sterkte en wijsheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt chatten of bellen met de kindertelefoon of via bureau jeugdzorg informatie of hulp vragen.