Wat te doen? Zie uitleg...

Iemand heeft net een maand geleden na heel veel problemen en proberen het contact met zijn vader verbroken. Nu hoort die persoon dat zijn vader ongeneeslijk ziek is en nog hooguit een half jaar te leven heeft. Aan het verdriet is te zien dat er toch nog wel een kleine band is.
Hoe hiermee om te gaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Wat van groot belang is: hebben die problemen tussen deze persoon en zijn vader, te maken met de ziekte? Stel bijvoorbeeld dat vader een hersentumor heeft. Die tumor kan in de afgelopen periode hebben gezorgd voor een karakterverandering, die tot deze ruzie heeft geleid. Als dat zo is, weet je nu dat je deze vader zijn eventuele botte gedrag niet aan kunt rekenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hm, too close for comfort, deze laat ik aan me voorbij gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Cryofiel, Nee hij heeft longkanker. De oorzaak van de problemen ligt veel verder terug...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@SuzyQ: ???

Het beste antwoord

Steun de persoon in wat hij wil... Stuur niets... Alle kans dat hij zijn vader wil bezoeken, maar laat hem dat zelf ontdekken... Als jij dat voor hem doet, maak je het kapot, het MOET zijn wens zijn, anders is het niets, een papieren wens... Jij moet de sterkste zijn en die persoon laten in wat hij wil... Dat is altijd zo en nu niet anders omdat de vader "wellicht" over 6 maanden gaat sterven, niemand weet dat... Iedereen gaat dood... Dus het zegt niets... Ga er niet op in, en steun de ander in zijn weg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Deze persoon MOET zijn vader bezoeken. Ik heb van dichtbij een soortgelijk drama meegemaakt. De vader in kwestie is overleden zonder dat deze persoon contact heeft gehad. Het is een zeer zware periode erna geweest, omdat de persoon er achter kwam dat hoewel de vader kortaf ed was, wel degelijk van het kind hield. Bij het opruimen kwam de persoon oa alle post van de afgelopen 20 jaar tegen, en tekeningen van de vader waar de persoon op stond ed.

Deze persoon moet naar zijn vader toe. Met hem praten en diep in zijn hart zoeken of er echt geen ouder-kind band bestaat. Het leven is te kort om kwaadheid te laten domineren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hem in ieder geval een keer opzoeken, om te te tonen dat er toch wat is en dat alle ellende niet het laatste woord heeft. Zal wel moeilijk zijn, maar ik persoonlijk zou naar hem toe gaan. Je weet niet wat er in zijn leven gebeurt nu hij ernstig ziek is. Kan bij zo'n persoon heel veel verandering teweeg brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is en blijft zijn vader. Ookal is er geen of heel weinig kontakt, dan nog blijft het zijn vader. Als hij niet gaat, krijgt hij zeker last van zijn (schuld)gevoelens en geweten. Beter is te vergeven, zowel voor hem als de vader.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je de persoon kunt voorstellen om toch na te denken, om zijn vader toch een bezoek te brengen.
Nu, in deze boosheid is het moeilijk om toe te geven, om deze stap te zetten.
Maar als vader eenmaal is overleden, kan het zijn dat hij grote spijt gaat krijgen, als hij niet zou gaan.
Welke beslissing hij ook neemt, heb er dan wel respect voor, het is ZIJN beslissing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
mooi antwoord loes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je rieneke, ik ben er dan ook voor om de persoon zelf te laten kiezen, dan is het ZIJN eigen keus.
Je kunt alleen een voorstel doen, ook om latere misverstanden te voorkomen. :)
Laat de twee toch nog contact hebben. Praten over de nieuwe situatie, want die is anders dan tot voor kort.

Uitspreken dat er straks onherroepelijk een afscheid komt dat definitief is, maar dat misverstanden en meningsverschillen uit het verleden daar geen onderdeel van mogen zijn.

Het is van groot belang voor allebei dat er gesproken, maar ook voornamelijk geluisterd wordt.
14 jaar geleden
Proberen om toch weer in het reine te komen met zijn vader,ook al zijn de meningsverschille groot. Later zal die
meneer blij zijn dat hij het contact hersteld heeft!
Dit is natuurlijk maar een opmerking uit de losse pols,omdat ik niet weet of de problemen niet onoverkomelijk zijn. Maar mijn gevoel zegt : Ga er heen en leg het bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker omdat er sprake is van verdriet zou ik hem aanraden toch te gaan. Het kan zijn dat er in een goed gesprek het een en ander duidelijk wordt en de ellende niet achterblijft wanneer zijn vader overleden is. Ik ben bang dat hij anders eeuwig spijt heeft dat hij niet gegaan is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die kleine band zegt toch iets over de betrokkenheid.
Ik zou zeggen laat die persoon zijn gevoel volgen.....