Waarom ging het over in deze situatie?

Het houdt me sinds kort wel een beetje bezig.. Laatst kwam ik namelijk mijn ex vriend tegen, het deed me echter niets toen ik hem zag maar ging er toch over na-denken. Ik herrinerde ineens dat de tijd met hem(3 maanden overgens) best oké waren. Ik voelde me fijn als ik bij hem lag en kon gewoon goed met hem omgaan. We vonden elkaar aardig zeg maar. Ik had het idee toen dat het wel een tijdje kon gaan duren, aangezien we vriendelijk tegen elkaar deden en we elkaars aandacht fijn vonden. Het tegenovergestelde gebeurde, ineens voelde ik dat het niet meer goed zat. Hij veranderde ineens en wilde nauwelijks meer iets van zich laten horen. Hij deed zijn best niet meer om mij te zien en vroeg aan mij of dat mij niet was opgevallen. Ik realiseerde al na een maand dat het eigenlijk helemaal niet zolang zou gaan duren meer. Het ging uit en daarna hebben we nog wel lichamelijk contact gehad. Ik kreeg dan ineens een smsje met de boodschap..: " vandaag zag ik een leuk meisje lopen, en vertelde die daarin mijn beschrijving" .

Daarna moest die ineens weer helemaal niets van mij hebben.

Nu na een paar jaar vraag ik mij dus af, waarom het toch fijn voelde met hem en vertrouwd. Aangezien ik graag lekker bij hem kon liggen. Waar komt dat door aangezien het toch over is gegaan?
Waren wij dan toch mensen die niet bij elkaar hoorde en alleen van de aandacht samen genoten en daar dus verliefd op waren?

Ik hoop het laatste want ik wil het graag weten..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

JE was toch bang... En je zag dat hij aardig was en deed als hij je niet had... En dat hij veranderde en niet aardig was als hij je wel had...

Dat is nu net waarop je afknapte... Goed gedaan, veel mannen zijn zo, leg daar niet mee aan... Ze zijn aardig totdat ze je ingepalmd hebben, daarna begint de ellende...

Wat je deed was heel wijs... Laten liggen en niet weer opnieuw beginnen... Je hebt jezelf een hele hoop ellende bespaard, onbewust... en trap er niet in, vergeet niet wat ik zei: Toen hij je nog niet HAD, was hij aardig... Ga niet in de romantiek, de werkelijkheid is helemaal niet romantisch... VERRE VAN DAT...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij was ook aardig wanneer hij met mij samen was hoor, daar niet van. Toen hij zelfs de relatie wilde beïndigen heeft die daat drie weken over lopen piekeren en met ze moeder over gesproken. Hij stond ook best onder invloed van vrienden, die graag hem ook wilde en mij niet zo leuk vonden. Toen éénmaal de relatie over was, ging hij erg lullig en afstandelijk doen. Dus juist toen het OVER was, ging hij zo doen. Volgens mij draaide jij het om namelijk of niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Agenda... Wellicht zou dat kunnen... Ik typ intuïtief, dus misschien is dat inderdaad zo... :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb je gelijk in. Maar verre van dat allemaal, vroeg ik mij dus af hoe het komt dat je, je toch veilig en prettig voelt op zo'n moment ondanks dat iemand niet bij je past?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij past niet in je script... je levensscript... Of beter gezegd, jullie scripts matchen niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat begrijp ik. Maar ik vroeg of jij toevallig wist waarom je dan toch veilig voelt en prettig. Komt dat dan alleen doordat je elkaar wederzijds iets geeft wat je op dat moment wilt? En ook ik, ging stiekem aan een toekomst denken ondanks hij niet in mijn levensscript pastte, hoe verklaar je dit?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veiligheid... Een gewetensvraag, wist jij niet onmiddellijk dat hij aardig was maar niet je levensgezel? En heb je dat vervolgens heel hard in de wind geslagen? en tegen beter weten in doorgegaan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb je een punt. Alleen dacht ik er toen niet eens aan of het mijn levensgezel zou kunnen worden. Later wel, toen ik verliefd was geworden want ik wilde die aandacht immers blijven houden. Hoe verklaar je dan het onderscheid dat je wel weet wanneer je "die"levensgezel heb gevonden? Voelt dat niet hetzelfde dan alleen met een meerdere malen van zekerheid?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je weet het meteen, radicaal weten... Luister daarnaar... Aandacht doet het hem... de volle aandacht... Je weet het gewoon helemaal zeker... Het is gewoon zo...

Andere antwoorden (6)

Omdat jullie niet gezellig samen konden thee drinken, maar alleen maar lekker liggen.
14 jaar geleden
Aandacht lijkt (inderdaad) 't sleutelwoord in dezen. Toen de aandacht er wel was, ging 't goed. Zodra de aandacht weg is, is ook de relatie weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles gaat zoals het moet gaan ,laat het los , en richt je op de toekomst. Ik zeg altijd maar als je voor elkaar bestemd bent dan blijf je bij elkaar. In dit geval niet dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn echter ook veel mensen die uit elkaar gaan en dan weer bij elkaar terug komen. Soms na een korte tijd en soms na een hele lange tijd. Alleen heeft het dan temaken met andere omstandigheden denk ik en niet met beide personen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, sommige mensen hebben inderdaad heel lang een knipperlichtrelatie. En soms trouwen ze ook nog. Echt gelukkige huwelijken worden het echter zelden.
Ja, en dat weet je ook al, maar ik wil het best nog een keer bevestigen hoor.

De verliefdheid was leuk, de sex was lekker, maar dat is beide geen enkele voorbode of stevige basis voor een relatie, en die bleek er (gelukkig al vrij snel) niet meer in te zitten.
Probeer niet te veel aan de leuke dingen te denken - dan loop je het risico wéér verliefd te worden terwijl je weet dat meer er niet in zit - en juist aan de redenen waarom het NIET ging, en hou verder je ogen open voor een leuke man die je aandacht en liefde wel waard is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je gelijk hebt in je laatste zin. Bij elkaar horen... daar is meer voor nodig dan lekker bij elkaar liggen, dat kan best fijn zijn. Maar samen leven, in het dagelijks leven is niet makkelijk. Daar is liefde voor nodig. En liefde is nog wat anders dan verliefdheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat liefde niet alleen uit lichamelijk contact bestaat.