Wat is belangrijker?

Je vrouw/man behouden,
of een uitgesproken mening die geen rekening houd met de gevoelens van de medemens?

Of hoe kun je geweld in je eigen gezin voorkomen?
want ook vrouwen schelden en meppen er op los!) wordt in dit artikel uitgegaan van de situatie waarin de man de dominerende partij is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alles is liefde babyfaced... maareh over welk artikel hebben we het?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het debat tussen man en vrouw met schelden en meppen tegen elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit artikel ?? Welk artikel ?
De enige hier in huis die slaat is de klok, dus zonder context is er een beetje weinig chocola van te maken.

Het beste antwoord

Je partner behouden is heel belangrijk.

Maar geweld gebruiken hoort niet in een relatie. Soms kan je een hoogoplopende ruzie hebben en kan je vreselijk boos worden dat je bijna kan slaan, dan is het verstandig om even weg te gaan en af te koelen.

Ook al is in jouw artikel (kan deze nog niet vinden) de man de dominerende partij dan zal op gegeven moment de liefde overgaan. Want de partner wordt dan bang voor haar man en daardoor zal ze uiteindelijk gaan scheiden. Ook als je gaat slaan kan ze aangifte tegen je doen.

Na de ruzie zonder slaan moet je gewoon goed gaan praten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als ik uitga van de eerste vraag. Vind ik het belangrijker om mijn vrouw te houden, als anderen kwetsen met een mening.
De tweede vraag is niet echt vergelijkbaar, maar goed.
Geweld in een gezin kan voorkomen door met respect en liefde met elkaar om te gaan. Naar elkaar te luisteren bij meningsverschillen en discussies. En mocht het gebeuren dat er toch een heftige ruzie ontstaat. Neem de tijd om af te koelen. Praat pas verder als de emoties weer bekoeld zijn. Hiermee voorkom je geweld. En een ruzie kun je pas uitpraten wanneer beide partijen rustig genoeg zijn om naar elkaar te luisteren.
Mocht het dan toch voorkomen dat er geweld is binnen de relatie. Ga uit elkaar (evt. tijdelijk). Zorg voor een cursus tegen aggressie. En pas wanneer beide hun emoties onder controle kunnen houden, zonder dat er geweld nodig is, kun je kijken of er nog iets over is voor een relatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 heel goed antwoord
In ieder gezin is wel eens wat,maar slaan en meppen en schelden dat is bij ons nog nooit voorgekomen.
ik zeg niet dat we nooit een groot meningsverschil hebben maar dan is dat na een dag ook weer opgelost.
ik wil s,morgens fluitent naar mijn werk gaan,en niet met ruzie van huis,want zoiets dat blijft doorwerken en komt mijn werk niet ten goede.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer het überhaupt al zo ver komt dan is het verstandiger om de relatie te beëindigen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je partner snappen is heel belangrijk, maar je mag ook zeker je eigen mening uiten. Is hij of zij het daar niet mee eens dan moet die gene het accepteren, maar als je weet dat je partner er anders over denkt dan kun je ook zeker hem of haar proberen te snappen en een goede middenweg proberen te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het één hoeft het ander natuurlijk niet uit te sluiten, en dan heb ik het over je eerste zin. In een relatie behoren beide partners gelijkwaardig te zijn en daarin past geen geweld. Maar als het sec gaat om het hebben van een eigen mening dan mag je die natuurlijk hebben, zolang deze mening maar niet wordt verkondigd als waarheid waar de ander geen ruimte heeft voor een tegengestelde mening. Je moet dan zelf een balans zien te vinden: hoe zwaar weegt het meningsverschil en in hoeverre ben je beiden bereid water bij de wijn te doen? Natuurlijk betekent een relatie je aanpassen aan de ander, maar als je voortdurend ondergesneeuwd wordt door de ander moet je je afvragen of deze persoon het voor je waard is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Babyfaced;

Zonder een concreet voorbeeld kan ik hier geen keuze in maken. Ik streef in dit soort dingen in principe altijd naar harmonie, dus én het behoud van de relatie met je partner én gewoon jezelf kunnen blijven en zeggen wat je denkt. Op beide terreinen zal ik dan dus veren moeten laten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit heeft alleen maar te maken met geen respect en begrip voor elkaar hebben.. wegwezen dus! De enige manier om het te voorkomen.. praten helpt vaak niet als 1 van de 2 losse handjes heeft, die kan zijn of haar stress puur met slaan en meppen uiten ipv een goed gesprek te voeren.. dus niets behouden als er fysiek geweld ontstaat!