Na drie maanden en twee rebounds wil ik mijn terug. Is het een goed idee haar vrienden te vragen een goed woordje voor me te doen?

Het is lastig goede informatie hierover te vinden. We zijn eigenlijk door een misverstand uit elkaar gegaan, ik ben boos geworden en heb een paar rebounds gehad. Ik denk dat mijn vriendin (mijn ex dus) wel naar me wil luisteren, als ze maar wat redenen krijgt van haar omgeving.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Ritsuka
11 jaar geleden
het is om een reden uitgegaan, hou dat ook in je achterhoofd.

Antwoorden (5)

Nee, dat lijkt me zelf niet zo'n goed idee. Het beste remedie lijkt me geduld. Probeer je vriendin tijd te geven en probeer haar te laten inzien dat je voor haar wilt gaan en haar terug wilt. Mocht je vriendin duidelijk zijn in haar woorden en jou niet terug willen dan heb je niets anders te doen dan dat te respecteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, het is geen goed idee haar vrienden te vragen een goed woordje voor je te doen. Wel een goed idee: met haar gaan praten.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je moet je excuses aanbieden, dat sowieso. Probeer het goed te maken. Als ze er niets van wilt horen, moet je haar ruimte geven.

Dán kun je wèl hulp vragen aan haar vrienden. Verras haar, zorg dat haar vrienden meehelpen met het "lokken" naar een plek, en maak het op deze manier goed.

Toegevoegd na 6 minuten:
Dat "verrassen" pas na een tijdje, als je denkt dat ze voldoende tijd heeft gehad het te laten bezinken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meestal werkt het niet echt goed om anderen bij een kapot gelopen relatie te betrekken. Je (ex) vriendin zal dit waarschijnlijk zien als een soort inbreuk op haar privacy. Als het echt een misverstand was zal ze uiteindelijk wel inzien dat jullie best met elkaar kunnen praten, je begint een relatie meestal niet zomaar, en dus zal ze best naar je willen luisteren. Ook zou ik niet zomaar (een paar) andere meiden bespringen, ik denk niet dat je ex dat ziet als iets positiefs, aangezien haar jaloers maken meestal ook niet werkt. Heb respect voor haar en geef elkaar de tijd. Bron bevat nog wat andere tips. Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lijkt me geen strak plan om het via via te doen.

het kan nogal over komen als een plicht, of dat je haar wil overtuigen van je goede wil. hier heb je de kans voor gehad lijkt me.

daarbij zit de kans erin dat ze verder is gegaan met haar leven en de draad weer heeft opgepakt.

redenen om in jou te geloven komen niet uit de omgeving, maar zouden eventueel uit jezelf moeten komen. wil ze je een kans geven omdat ze in je geloofd, of zou ze je een kans moeten geven omdat de omgeving dramt hierom via jou?

beetje kinderachtig komt het op mij over eerlijk gezegd.

wat je wel kan doen is zeggen dat het je spijt, en haar keuze accepteert. je kan aangeven dat je dingen graag uit wil leggen aan haar, maar op een vrijwillige basis (zonder haar terug te willen, voor het blok te zetten, een keuze/reactie of antwoord af te dwingen) ALS ze behoefte heeft aan een gesprek met jou over dingen die zijn gebeurd en vooral zijn geweest.

ze moet dus naar jou luisteren, maar wie zegt dat het om jou gaat? misschien is het een keer tijd om naar haar te luisteren! wat zij voelt, wat zij denkt, en wat zij wil of misschien juist NIET meer wil?

met dwang (direct of indirect) komt je nergens. de kans is juist groter dat het averechts werkt.
dingen komen van 2 kanten in een gezonde relatie, dus als ik jou was zou ik haar als een ex beschouwen, tenzij ze uit zichzelf aangeeft dat dit niet het geval is en ze misschien nog een kans wil geven door heel voorzichtig en langzaam de draad weer op te pakken.

verwacht er dus niets van, dat scheelt mogelijk weer een teleurstelling en een verwachting waar je ex en jij wellicht niet aan kunnen voldoen om welke reden dan ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het zo kinderachtig om het via via te spelen.

Je moet naar haar toe gaan zelf, naar haar huis. Neem contact met haar op dat je ergens wil afspreken maar spreek haar aan wat je van haar wilt.

Ik moet wel zeggen dat als je "rebounds" hebt gehad dat de meeste mensen zowel man als vrouw je niet meer terug hoeven.