Dat kan wel, maar het heeft niets met ontmaagding te maken.
Ontmaagding is een fysieke aangelegenheid, en maandstonden zijn een hormonale aangelegenheid.
12 jaar geleden
Seks heeft invloed op de hormoonspiegel, dus het kan best dat je een tijdje onregelmatig bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ontmaagding, de eerste keer hebben van intieme sex, en ook de volgende keren sex ,geeft bij veel (jonge) meisjes ook een verhoging van het angstgevoel om zwanger te worden. 100 % bescherming is er nog steeds niet.
De spanning voor het wachten op de volgende menstruatie kan ook zorgen dat deze cyclus verstoord wordt of zelfs uitblijft.
Maar ook :
Slechts 30% van de meisjes/vrouwen heeft een regelmatige cyclusduur van 28-30 dagen. Bij 95% van de Nederlandse meisjes vindt de eerste menstruatie (menarche) plaats op de leeftijd van 11 tot 15 jaar.
Bij een klein aantal van de meisjes ontstaat deze voor het 11e jaar of na het 15e jaar. De eerste jaren kan de menstruatie onregelmatig komen; dit betekent dat de duur tussen twee menstruatieperiodes steeds wisselt. Het moment van menstrueren is dan ook niet te voorspellen. Het kan zelfs zo zijn dat je menstruatie een paar maanden helemaal wegblijft.