Hoe kan ik het beste mijn schoonzus ontmoeten?

Ik ga morgen mijn schoomzis voor het eerst ontmoeten. Er is een feest morgen waar we toevallig beide naartoe zullen gaan. Ik verwacht dat ze daar dan met haar groepje vriendinnen zal zitten. Moet ik dan spontaan op haar af lopen en mezelf voorstellen, of is dat genant naast haar vriendinnen? Alvast bedankt voor jullie tips!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (9)

Misschien zit zij nu hetzelfde te denken,doodeng ook, maar er is niets mis met je even voorstellen hoor. Is je vriend er niet zodat hij jullie even aan elkaar kan voorstellen?
12 jaar geleden
Gewoon er op aflopen en je voorstellen. Niets doen is nog raarder. Klikt het, dan kun je even bijkletsen. En anders wissel je nrs uit en stel je voor om bijv eens wat af te spreken samen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt natuurlijk ook met elkaar afspreken vlak voordat het feest begint, in een restaurant of eettentje vlakbij het feest. Even een half uurtje een kop koffie drinken. Dan loop je daarna samen naar het feest toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je ziet er blijkbaar tegen op.
Want het is toch alleen maar leuk om een onbekend familielid te ontmoeten?
Of is er iets aan de hand? Dan verandert dat de zaak natuurlijk....
Is dit niet het geval, ga dan gewoon naar haar toe, stel je voor en zeg dat je het leuk vind om haar nu te leren kennen. Ongeacht wie er bij staat.
Hard kans dat zij al op jou afkomt voordat jij dat doet.

Kortom: maak je niet zo druk, wees gewoon jezelf en maak er een leuke avond van!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Via jouw vriend weet ze misschien wel van jou bestaan en misschien zelfs hoe je eruit ziet. En op een feest hangt er vaak een gezellig sfeer, je hoeft niet perse de hele avond bij haar te staan. Ik ga er van uit dat het een turks feestje is en als zij ook turks is.. ( het is wel een aanname van mij maar) meestal is er een warm/gezellig sfeertje. Dus wees je zelf.. En als je het wil.. Kan je dat zeker gaan doen. Het kan denk ik helemaaal geen kwaad.

Wees je zelf en maak er een leuk avondje, je kan je best ff voorstellen maar zorg er vooral voor dat je een superleuk avondje hebt.

Veel plezier alvast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of het de zus van je vriend/vriendin is of je nieuwe liefde van jouw broer/zus, maar er zit dus altijd iemand tussen jou en die schoonzus en die persoon zal jullie aan elkaar moeten voorstellen.

Als die persoon niet op het feest is wordt het lastig en gaat de persoon die het laatst binnenkomt even voorstellen bij de ander. Als het druk om haar heen is zeg je: ik zie dat je het druk heb maar ik wil me even voorstellen. Dan merk je wel of ze wil kletsen of niet. Zo niet dan heb jij je best gedaan en zal je schoonzus naar jou moeten toekomen als ze het minder druk heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
genant omdat iemand zich aan je voorstelt?
(zegt dit wat over je zelfbeeld?)

als je vriend erbij is dan deze jou voorstellen en een praatje aangaan. je hoeft er niet bij te gaan zitten om maar een geforceerd gesprek te voeren waar je je niet makkelijk bij voelt.

met of zonder vriend: loop naar haar toe, stel je voor, complimentje over haar kleding om maar wat te noemen (of wat gezellig hier) en als ze niet echt veel terugzegt of het gesprek komt niet op gang dan zeg je: oh, ik zie nog een bekende staan, maar we lopen elkaar hopelijk wel vaker tegen het lijf (vriendelijke lach erbij en fijne avond wensen)

andere mogelijkheid is dat je vriend er ook is en even aanschuift/sluit bij zus en vriendinnen. dan kan hij de hete kooltjes uit het vuur halen.

overigens is er niets mis mee als men kan zien dat je verlegen bent hoor, dus blijft vooral jezelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mij lijkt het het beste als je partner je even tot bij je schoonzus brengt en je voorstelt. Dat verlaagt de drempel voor jou en toont ook zijn/haar betrokkenheid en engagement. Vermits je partner allicht ook de vriendinnen zal kennen, zal dit ook vlotter lopen dan wanneer jij je ertussen moet wringen.
En als de ontmoeting wat tegenvalt (of juist heel erg meevalt) is het leuk om dit met elkaar uit te wisselen.
liveisgreat
12 jaar geleden
tja ik zou wachten tot er maar een paar vrindinnen over zijn en dan voorstellen