Waar houden indiase mensen hun bruiloften?

Ik moet voor school de deelvraag ''waar houden indiase mensen hun bruiloften?'' beantwoorden maar heb het internet af gezocht en heb helaas niks kunnen vinden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In India, meestal.

Het beste antwoord

Inderdaad is de bruidsschat van toepassing. Maar de vraag waar de bruiloft wordt gehouden is dan; 't gebeurt in een tempel (=Mandir, even uitgaande van hindoeïsme, er zijn indiase moslims, die een eigen moskee kennen). En ja zelfs binnen 't hindoeïsme zijn er weer dan vertakkingen. Maar 't is dan in een tempel of thuis en dan hebben de mensen een altaar gebouwd speciaal voor deze ceremonie. 't duurt inderdaad dan ongeveer drie dagen + 1 dag stadhuis (dus trouwen volgens de gebruikelijke bevolkingsregistratie. Hierbij is vlees uit den boze. Dus alles vegetarisch. Dus 't begint vaak op een donderdag (tielak/tilwaan) aan de meisjes kant, vrijdag (bhatwaan) wordt aan elke kant van de families afzonderlijk gevierd (laatste vrijgezellenfeest). Dan zaterdag (Vivaah) dan gaat de bruidegom naar bij de bruid om haar te huwen en mee te nemen van haar ouderlijk huis. Dit is 't idee.
Success, Jack

Toegevoegd na 33 minuten:
Oh ja en de verloving, dus eigenlijk 5 dagen.
PS. Bruidschat is wat de ouders van 't meisje aan de ouders van de jongen schenken.
PSS. 't is vrij diep in te materie, maar je kan ook even kijken op wiki (http://nl.wikipedia.org/wiki/Hindoehuwelijk_in_Suriname)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Indiase bruiloften hebben veel te maken met hoeveel geld de vaders hebben met name de vader van de bruidegom. Als ze arm zijn dan is dat in de huiselijke omgeving en als ze rijk zijn kan dat in een hotel of waar maar ruimte en luxe genoeg is. Een indiase bruiloft duurt drie dagen.
12 jaar geleden
West Indisch Gasthuis op de herenmarkt in Amsterdam..