Hoe kan het dat heel emotioneel word bij mijn vriend?

Normaal ben ik niet erg emotioneel. Maar als hij bij me is worden mijn emoties extra sterk, ik huil dan heel snel en vaak maar als ik blij ben is mijn blijheid ook extra sterk. Hoe kan dit?

Toegevoegd na 57 seconden:
dat ik*

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (5)

Dat komt waarschijnlijk doordat je nu heel erg verliefd bent. Naarmate de relatie langer duurt zullen je emoties ook wat minder extreem worden.
12 jaar geleden
Je vriend is in je leven gekomen om jou verder te helpen groeien ( persoonlijke groei ) . Vaak denken we dat de emoties van blijheid en met tranen door de omgang met de ander komt maar veelal is het jouw eigen ik die zingt omdat zij nu kan groeien en bloeien. Door de ander kom jij nu vooruit in je leven en daardoor krijgt je een betere verbinding met je ziel die juicht en huilt ( van geluk ) . Dat de tranen soms pijnlijk en diep zijn en van diep komen maakt dat bitterzoete gevoel bijna tastbaar dat je het levensgeluk ( dat voor een groot deel in jezelf zit ) nu tot uiting komt en van jou ook naar hem uitstraalt .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk durf je je helemaal bij hem open te zetten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wellicht omdat je hem vertrouwt en je vrij voelt bij hem. Je reserves zijn minder, en daardoor blijk je ineens meer gedachten toe te laten. Extra leuk is leuk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat je eigenlijk emotioneler bent dan je misschien zelf dacht. Soms is het zo dat we onze emoties onderdrukken als we het gevoel hebben dat we in een onveilige omgeving leven, door wat dan ook. Dat onveilige gevoel maakt dat jij niet open durft te zijn in je gevoelens en je emoties niet uit want dat maakt je kwetsbaar en dan kan je bang zijn dat je belachelijk gemaakt wordt, of erger. Zo kan je dat mogelijk voelen. Dus ga je je emoties onderdrukken want dat heb je nodig om de situatie aan te kunnen waar je in zit, jongeren zijn meestal afhankelijk van de thuissituatie dus wapenen zij zich met een muurtje om niet gekwetst te worden en schikken zich op die manier in de situatie.
En dan komt ineens je vriend in je leven...
Bij deze vriend voel jij je wel veilig.
Hij is lief voor je en wil jou beschermen.
Je bloeit open en hebt eindelijk het gevoel veilig te zijn bij hem en jezelf te mogen/kunnen zijn bij hem.
Tja... en dan gaan de tranen stromen, oude pijn komt los afgewisseld met de vreugde van het verliefd zijn, het liefhebben en zijn liefde voor jou.
Mensen zoals jouw vriend komen niet voor niets in je leven. Hij geeft je de mogelijkheid je te openen voor je eigen emoties vanuit je eigen gevoelens.
Lieve meis, maak nu niet de "denkfout" dat je dat dus alleen bij hém kan. Dat lijkt nu zo, bij hem komt het los, hij is de trigger en een heerlijke trigger voor jou, maar wat hij je eigenlijk aanreikt is om een stap verder te komen in je zelfkennis. Je wordt meer jezelf. Het was tijd blijkbaar, want je laat je innerlijk openen door hem. Het voelt nu wel wat wankel natuurlijk maar over een poosje wordt het wel weer wat steviger.
Hij laat je in wezen veiligheid ervaren.
Zodat je, als je weer wat verder bent, het veiligheidsgevoel in jezelf kan ontwikkelen, dat je daar niemand voor nodig gaat hebben. En dus in alle onafhankelijkheid een intieme relatie aan kan gaan die op liefde gebaseerd is en niet op angst. Dat kan natuurlijk met hem zijn, ik hoop dat je wensen uitkomen.
Hoe dan ook: Je weet nu hoe veiligheid voelt :-)
Heb jezelf en hem lief, en laat hem jou liefhebben,
het is je gegund. ;-)
Kristal