Het grootste probleem bij man en vrouw zijn:
1) Communicatie
2) Tijd voor elkaar nemen
3) Open en eerlijk zijn, alles vertellen, zodat men de ander beter begrijpt

Toelichting:
Als men verliefd is, neemt men tijd voor elkaar. Men denk alleen aan elkaar. Niets is te veel gevraagd.
Met de tijd verslapt dat.
Het huwelijk is net een koper stuk. Als je het niet blijft poetsten, dan word het dof.
Het traditionele huwelijk bestaat niet meer: man werkt, vrouw zorgt voor het huis en de kinderen.
Tegenwoordig werken allebei: Allebei zijn moe van hun werk. Verwijding ontstaat. Begrip verdwijnt, totdat een ander (misschien op het werk of internet) wel dat begrip vertoont waar de ene naar verlangt.
Gevolg: Ik ben niet meer gelukkig, maar voel me gelukkig bij de ander, want die luistert wel en neemt wel tijd voor mij.
Dan begint de cyclus weer opnieuw, TOTDAT: ...........
DUS: Blijf bij de eerste 3 punten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Heb haar lief...

.

Dan zal ze je snel weer begrijpen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Begrijp jij je vrouw dan wel? Als jij je vrouw begrijpt dan zal ze je meer toegenegen zijn en zul jij je meer begrepen voelen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In wat begrijp ze je niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geduldig en begripvol met haar over je problemen discussieren en als dat niet lukt je bedoelingen maar voor je houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik denk het niet.

Wel raar dat ze je niet begrijpt, want ik begrijp je al na 1 regel.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
briljante opmerking JJ1...jij schrijft wat ik dacht ...
Probeer het uit te leggen terwijl je je realiseert dat zij anders denkt dan jij.
Lukt het niet, dan kun je het stilzwijgen en bij nood scheiden.

Maar waarschijnlijk moet je eens proberen het haar anders uit te leggen. Stel je eens voor dat je haar bent en wat zou je dan willen horen?

Succes en denk aan de benodigdheden van een relatie:
waardering, aandacht, respect, en begrip
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Misschien kun je uitleggen wat er aan scheelt, zodat ze het wel begrijpt?

Er is een verschil tussen begrijpen en WILLEN begrijpen.
Misschien heeft ze, om wat voor reden dan ook, helemaal geen zin om je te begrijpen?

En tenslotte: Misschien begrijpt ze je donders goed, maar gooit ze, om wat voor reden dan ook, haar kont tegen jouw krib?

Kortom: praat praat praat met elkaar, net zolang totdat de zaken weer helder liggen.
En nogmaals: Verwar 'niet begrijpen' niet met andere emoties!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor je laatste zin...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat niet begrijpen duurt een heel leven,dat komt omdat man en vrouw verschillend zijn.
niet klagen maar dragen en bidden om kracht.
geld zowel voor man als vrouw.
Misschien begrijp jij je vrouw niet, waardoor jij denkt dat zij jou niet begrijpt. Begrijp je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik begrijp dat wel
zondag
14 jaar geleden
Juist ja. Is heel goed mogelijk. +1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
begrijpelijk antwoord
Het duidelijker uitleggen natuurlijk. Misschien in de vorm van: stel je voor dat JIJ.. dit of dat..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja daar is wat aan te doen. als jullie het kunnen opbrengen echt naar elkaar te luisteren, goed te communiceren... kun je elkaar leren begrijpen. daar is wel heel veel liefde en ook moed voor nodig, want je moet ook je hart durven openen en je dus kwetsbaar opstellen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wwens je veel succes, het zal een lang leven worden. Praten is de enige mogelijkheid. En als dat niet lukt is het lijden of scheiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neej.
Der is nix aan te doen.!
Sorry.
Enige wat je kan doen is:
Aanvaarden...
En zeggen okeej jij hebt gelijk.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo,
Ligt aan het onderwerp wat zij niet kan begrijpen.
Sommige onderwerpen zijn gewoon lastiger te begrijpen bv. als je andere normen en waarden hebt.
En het ligt denk ik ook aan inlevingsvermogen.
Mij valt het op dat mannen soms wat rationeler zijn, in verhouding met vrouwen.
Enfin heb je bijv. te maken met onbegrip qua keuzes die je maakt, dan kan je proberen de ander de hoe en waaroms uit te leggen.
Brengt het onbegrip een storing in jullie relatie, dan is dat iets waar jullie beiden dus hinder van zullen ondervinden.

Succes!
Blijf in gesprek!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat te doen:
- Je vraagt of ze- qua begrip- wil afdalen tot jouw niveau..