Hoe krijg ik het geld terug (en/of rekening) dat mijn ex naar haar eigen rekening heeft doorgesluist?

Toegevoegd na 1 uur:
1e Wij zijn nog niet gescheiden.
2e Al het geld, inclusief rood staan, heeft ze op haar rekening laten zetten.

Toegevoegd na 1 uur:
1e Wij zijn nog niet gescheiden.
2e Al het geld, inclusief rood staan, heeft ze op haar rekening laten zetten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Bij het aangaan van een zogeheten 'en/of' rekening moeten beide rekeninghouders tekenen dat zij erin toestemmen dat de ander, net als de ene, over het totale tegoed mag/kan beschikken.

Dat houdt dus in dat gelden die door je partner van die gemeenschappelijke rekening gehaald zijn, berichten op een rechtmatige handeling.

Voor jou komt het er helaas op neer..dat je wettelijk geen schijn van kans hebt die gelden terug te krijgen.

De enige mogelijkheid die jou resteert is..een vriendelijk verzoek tot haar richten een deel van het geld aan jou over te maken..b.v. omdat je totaal aan de grond zit.

Vervolgens vraag je haar samen met jou de bank te bezoeken..teneinde SAMEN de bewuste rekening op te heffen.

Als ze daartoe in die beide gevallen NIET bereid is..neem dan zo snel mogelijk zelf een nieuwe rekening en zorg dat je hetgeen nog resteert..daarop zet.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Waarschijnlijk niet, zij heeft geld van haar eigen rekening op een andere eigen rekening gestort en dat is niet strafbaar, je kunt het haar natuurlijk wel vriendelijk vragen, maar ik geef je weinig kans.

Toegevoegd na 2 uur:
je toevoeging veranderd helaas niets op het antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beiden hebben jullie evenveel rechten om geld hier van af te nemen. Wil je dit voorkomen voor de toekomst dan zou ik een eigen rekening openen en daar bijv. je salaris op laten storten. Voor het opzeggen van een en/of rekening moeten jullie samen naar de bank en beiden voor tekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als eerste zal je moeten aan tonen dat je ex dat geld en / of rekening tot zich heeft genomen aan het eind van de relatie en ze dat niet gebruikt heeft voor het samenleven, ook moet je aantonen dat de gelen ziet zijn betaald voor enige werkzaamheden of diensten die jou ex aan jou geleverd zou kunnen hebben.

Kan je het aantonen dan kan je uiteraard een vordering tegen je ex instellen, eerst schriftelijk daarna via advocaat / deurwaarder.