Hoe kun je je bij een op handen zijnde scheiding beschermen tegen schulden die partner nog maakt?

Als ik besluit om te gaan scheiden en mijn partner maakt in de periode tussen de beslissing en de definitieve scheiding (tijdens het regelen van alles) schulden dan ben ik ook verantwoordelijk vanwege gemeenschap van goederen. Kan ik dit voorkomen door bv iets vast te laten leggen dat we gaan scheiden?
Heeft iemand nog andere suggesties?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek een advocaat en leg de situatie uit

Het beste antwoord

de oplossing voor jouw vraag is vanaf 2012 iets eenvoudiger geworden. voorheen was je aansprakelijk voor alle schulden die waren ontstaan tot op het moment dat de scheiding definitief was. dat wil zeggen ingeschreven in de registers van de gemeente.
vanaf 2012 is het tijdstip waarop je niet meer verantwoordelijk bent naar voren gehaald. nu ligt het op het moment dat de scheiding bij de rechtbank wordt aangevraagd.