Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je je bij een op handen zijnde scheiding beschermen tegen schulden die partner nog maakt?

Als ik besluit om te gaan scheiden en mijn partner maakt in de periode tussen de beslissing en de definitieve scheiding (tijdens het regelen van alles) schulden dan ben ik ook verantwoordelijk vanwege gemeenschap van goederen. Kan ik dit voorkomen door bv iets vast te laten leggen dat we gaan scheiden?
Heeft iemand nog andere suggesties?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
962
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek een advocaat en leg de situatie uit

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

de oplossing voor jouw vraag is vanaf 2012 iets eenvoudiger geworden. voorheen was je aansprakelijk voor alle schulden die waren ontstaan tot op het moment dat de scheiding definitief was. dat wil zeggen ingeschreven in de registers van de gemeente.
vanaf 2012 is het tijdstip waarop je niet meer verantwoordelijk bent naar voren gehaald. nu ligt het op het moment dat de scheiding bij de rechtbank wordt aangevraagd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding