Wanneer een partner overleden is ga je die in de loop van de tijd zien als je beste vriend?

Aangezien je geen relatie meer heb met deze persoon direct.. . Vraag ik mij af of je in de loop van de tijd deze persoon niet meer gaat zien als een goede vriend, of blijf je die sterke gevoelens voor die persoon houden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (7)

Als de gevoelens echt zijn geweest toen de partner nog leefde, dan zal het blijven bestaan en dat verandert niet...
Partner is deelnemer en als die er niet meer is, is er ook geen deelnemer... Dus dan moet je wat anders... Je kunt de overleden partner dus gaan zien als je vriend... Vaak zul je merken dat je de ander voelt, aanwezig voelt... Dat voelt heel fijn... En als je niets meer verwacht van die ander, dan kan het heel goed gaan voelen als een vriend... Dus het kan heel goed... Maar dat liefdevol gevoel dat blijft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De liefde voor deze persoon blijft, ook al is hij/zij niet meer lijflijk aanwezig. Net als dat je boos kan zijn op iemand die overleden is. De emoties naar de persoon toe blijven bestaan je kan ze alleen niet meer op dezelfde manier aan hem/haar overbrengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je blijft van die iemand houden, is mijn ervaring.
Datgene wat je voor diegene hebt gevoeld, blijft als een vlammetje binnen in je branden.
In het begin doet het pijn, later verwarmt het je aangenaam en licht het je bij als je het moeilijk hebt.
Die iemand is altijd om je heen, je voelt zijn(of haar) aanwezigheid in alles wat je doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord
Als er echt liefde is geweest blijf je die sterke gevoelens houden, zo iemand is onvervangbaar, hij of zij was uniek voor jou.

Wel zal het in de loop der tijd minder je leven gaan bepalen, doordat je zelf verder moet leven. Je krijgt weer andere nieuwe vrienden en relaties, die je partner niet gekend hebben en je leven krijgt een nieuwe invulling.

Toch zal die ene altijd in je blijven leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk kun en mag je daar pas een goed antwoord op geven als het zo is.Maar ik denk niet,dat je hem of haar gaat zien als een goede vriend,maar als iemand van wie je zielsveel blijft houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gevoel en de liefde blijft. vaak na lange tijd wordt het ge-idealiseerd. Het spreekwoord zegt het al, over de doden niets dan goeds. Je onhoud van een geliefde vaak de mooiste momenten, en die mis je ook het meest.
Daardoor voelt het gemis ook zo, omdat je weet dat het nooit meer terug komt. Je kan eventueel opnieuw beginnen, maar nooit vervangen. Als voorbeeld, je verliest je man, die wordt echt geen vriend als je ooit een andere relatie zou krijgen. Dat blijft je eerste man.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie mijn patner nu al als mijn beste vriend. Ik weet niet of dat zo blijft wanneer hij is overleden, maar ik hoop van wel.